Avatar billede prime Nybegynder
17. april 2002 - 11:58 Der er 3 kommentarer

ang printer

hejsa

jeg skal have printet via vores windows nt print server .. men lige hvordan gør det jeg det ? .. det er en hp laserjet .... jeg vil gerne have lidt feedback på det hvis der er nogle som kan komme med et par gode råd om hvordan det hele hænger sammen har siddet og læst mig halvt fordærvet .. :-( .....
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. april 2002 - 12:04 #1
Din NT server køre som printserver og har derfor oprettet nogle køer (print køer)

f.eks dit Laserjet sidder på en printkø på NT print server.

I linux skal du så oprette en printer (netværksprinter) som har en IP/hostnavn på din NT printserver plus et kø navn nemlig den kø som benyttes på NT printserveren.

Burde ikke være så besværligt i den grafiske printtool
Avatar billede prime Nybegynder
17. april 2002 - 12:29 #2
Hejsa peter ...

tjaa jeg kører en debian uden X server såå event. kommando ?? ....
Avatar billede ddkserv Nybegynder
03. august 2002 - 13:43 #3
Hej Prime,
Jeg vil forslå dig at installer Unix CUPS serveren :
apt-get cupsys lynx
Så kan du nemlig sætte en remote printer ved hjælp af:
lynx localhost:631
Mere info www.cups.org