Avatar billede deejay_m Nybegynder
22. april 2002 - 23:39 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

fedback på nnn's hjemmeside

skal bruge lidt feedback på not a normal netparty's hjemmeside dvs. stavefejl om farverne er gode nok osv.

men ros er skam også velkomen desuden kan i ikke også lige skri´ve noget i tagwallen for at få den til at se brugt ud det ser lidt kedeligt ud med kun et tag

hilsen XorioZ nnn's webmaster og formand
http://nnn.geeknet.dk
Avatar billede fomse Nybegynder
22. april 2002 - 23:44 #1
Bileder = Billeder
Avatar billede delwin Nybegynder
22. april 2002 - 23:46 #2
I din menu skriver du "bileder" med et l.. der er 2.. billeder..

i din nyhed "Så er NNN en realitet"

står der " pølsebrød og tost der".. du mener vist " pølsebrød og toast der"

og lidt senere står der " op på en framravende server ".. det skulle vist være " op på en fremragende server"

og til sidst i nyheden "mange gabge tak til bitmand".. den kan du vist godt selv spotte fejlen i.
Avatar billede delwin Nybegynder
22. april 2002 - 23:47 #3
We don't fuck sheep but we make dam'n good netparties
Avatar billede fomse Nybegynder
22. april 2002 - 23:47 #4
horsens = Horsens
mej = maj
tost = toast
ptza = pizza
framravende = fremragende
gabge = gange

Ellers ser det jo ganske godt ud:-)
Avatar billede deejay_m Nybegynder
22. april 2002 - 23:48 #5
well hvad kan jeg sige jeg staver sq ikke så godt lol
Avatar billede delwin Nybegynder
22. april 2002 - 23:49 #6
derudover bryder jeg mig ikke særlig meget om det lysspot det er i toppen af din side.. bag månen.. det ser lidt lyserødt og underligt ud..

men ellers en pæn og hurtig side.. nem at navigere rundt på.. jeg ville dog holde alle menupunkterne i samme (venstre) side..
Avatar billede delwin Nybegynder
22. april 2002 - 23:50 #7
på din links side ville det nok være meget rart hvis de forskellige links åbnede i nye vinduer.. target="_blank"
Avatar billede deejay_m Nybegynder
22. april 2002 - 23:52 #8
jeg skal nok gi point men håber på fler svar først så deler jeg dem ud efter hvem der nu har skravet hved osv. men jeg skal i seng nu har sidet og kodte php hele dagen.

hej hej fra XorioZ
Avatar billede syvon Nybegynder
22. april 2002 - 23:54 #9
i (Så er NNN en realitet) staves horsens = Horsens

Ptza skulle vel ikke være pizza
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 00:18 #10
ordet sheep er både ental og flertal. fjern de 's medmindre i refererer til noget der tilhører får (eg lopper)

tam og ensformig. de buede linier bløder lidt op, men er samtidig frustrerende fordi de ikke fører nogen steder hen.

Jeg skrev på tagwall og fik at vide mit ICQ nummer er 0. Var der ikke noget med folk der gav store penge for lave numrem :-))

altig virker og uden over-hi-tek. et stort plus.

mvh JakobA
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 07:56 #11
Selve HTML(?) koden lader meget tilbage at ønske.

Der er ingen <html>, der er ingen <title>, der er ingen doctype osv. Hvis det er meningen at siden skal være lavet i HTML og ikke et selvopfunden mark-up sprog så ville et god sted at starte være her:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fnnn.geeknet.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Og her:

http://archive.webstandards.org/edu_faq.html

Med venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 09:25 #12
osaka alt det kode du snakker om er overflødigt når du bruger php den kode du ser når du siger View source er kodestumper hist og her der bliver sat sammen af php hved hjelp af database variabler og includes...

vis det er fordig du bruger netscape kan jeg kun sige en ting.
FÅ DIG ET LIV osaka san

jeg vile ikke kalle dit svar for verken en komentar eller et svar det det slet ikke har någet med spørgsmålet at vide..

og jacob dit svar er regtig godt men hvad er det du siger jeg skal lave om på hele designet så kunne jeg vil bare lave et ny vilket ikke ville passe sammen med mine tables sorry.. ellers tak du
Avatar billede camper-lene Nybegynder
23. april 2002 - 09:43 #13
Rigtig rigtig flot design, jeg syns ikke at du skal lave om på farverne og så lige et råd til indhold: regler for partyet, meget info om udstyr ovs....
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 09:48 #14
Kære Deejay_m>

Først og fremmest kan jeg informere dig om at jeg benyttede Internet Explorer 6.0 til at tjekke dit site i og den kode jeg får frem er den kode der bliver sendt til klienten. Hvorvidt denne er lavet via php, asp eller andet serverside programming og diverse tussinde databaser, er i og for sig ganske ligegyldigt. Det afgrønde er den kode der kommer ud til klienten.

Dernæst må jeg desværre fortælle dig at de ting jeg gør dig opmærksom på langt fra er overflødige i forbindelse med HTML.

I stedet for straks at fare i flæsket på nogen der prøver at give dig gode råd, så skulle du måske overveje om der kunne være noget om det.

Hvad angår hvorvidt min kommentar har relevans til dit spørgsmål så kunne jeg godt tænke mig en lidt mere uddybende forklaring på hvorfor du ikke mener at kommentarer omkring den kvalitet af kode som du sender ud til klienten ikke har noget med feedback at gøre!

I stedet for at bruge tid på at forklarer dig hvad HTML er for en teknologi så kan jeg kun henvise dig til det link jeg allerede har postet til dig en gang. Jeg må indrømme at din måde at reagere på ikke just er indbydende til yderligere uddybelse.

Du kan så vælge om du mener at min hjælp er værd at bruge 5 min af dit kostbare liv på, men okay det ville da være frygteligt hvis du lærte noget nyt, så jeg forstår godt hvis du bare ønsker at forblive i dit eget lille selvsikre univers.

God fornøjelse
Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 14:36 #15
Hej,

Generelt syntes jeg det ser godt ud..men:

1. chart, thecounter og lignende logoer kan næsten altid ødelægge et design
2. "netpartys" staves på engelsk netparties i flertal.
Avatar billede peellefsen Nybegynder
23. april 2002 - 15:19 #16
hvem har lavet jeres logo? Jeg synes bare jeg har set det før, kan det passe?
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 15:21 #17
Ja det syntes jeg da nu også jeg har...det ligner noget som jais fra freelance kategorien har lavet...men ved det ikke.

Og lige en rettelse mere til teksten "god netpartys". Er det Gud netpartier eller hvad? Mon ikke der skulle et o mere ind...Good??
Avatar billede peellefsen Nybegynder
23. april 2002 - 15:32 #18
se på http://www.biohazard.com/

Det ligner ALT for meget, det er ikke godt!
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 17:07 #19
hør her kære osaka jeg har kodet html i snart 4 år og i starten brugte jeg også diverse tags i starten og slutningen problemet er bare at de er forælede og ligegyldige

hvad angær mit psørgsål så prøv at læse der står faktisk hvad det er jeg gerne vil have feeback på...

peellefsen og pfp tak for jares påmendelse om logoet det er midlertidig til vi selv finder på någet mer konstruktivt ellers tak
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 17:08 #20
jo og camper-lene..
du siger någet det havede jeg helt glemt kommer op på siden snarest
Avatar billede startfirma Nybegynder
23. april 2002 - 21:18 #21
Det er for griner...  man skynder sig at knalde en counter på - der er stadig MANGE sider der ikke virker - og dem der besøger siden nu, ja de kommer aldrig tilbage.  Det er ikke så gennemttænkt :D

En anden gang så prøv en omvendt rækkefølge:

Først indhold/design - then marketing etc.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 21:27 #22
deejay_m> Ja, men det er da fint du har rodet med HTML i 4 år, men det har tilsyneladende ikke lært dig om ting som w3c recommendationer og webstandarder. I så fald ville du ikke kalde Doctype tagget for forældet og ligegyldigt.

Jeg kan kun undrer mig over at hvis du har kodet HTML i 4 år nu hvorfor du så er holdt op med det igen? Det site du viser her har i hvert tilfælde et godt stykke vej igen før man kan kalde det HTML. Specifikationerne for HTML og XHTML kan du se her: http://www.w3c.org/MarkUp/ og på det link jeg allerede har sendt dig der tjekker din side i W3C's validator viser tydeligt at den kode du levere til klienten ikke kvalificere som HTML, men bedst beskrivelse som et forsøg på at opfinde dit eget mark-up sprog.

Du kunne jo kalde det deejayML og se hvor udbredt du kunne få det. Personligt holder jeg mig dog til de officielle åbne standarder, eftersom de skabes med bagudkompabilitet og "to lead the World Wide Web to its full potential" om det så nydeligt hedder sig i w3c's formåls paragraf.

En lille ting der kunne være interessant at få opklaret. Hvilken information baserer du følgende udtalelse på?:

"problemet er bare at de er forælede og ligegyldige"

Med venlig hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede initializing Nybegynder
23. april 2002 - 21:30 #23
Ca. halvdelen er ordene henne i menuen er med små bogstaver og resten er med store bogstaver... Kan du bestemme dig? =)

-Martin
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 23:03 #24
osaka grunden til jeg ikke består er jo fordig jeg ikkr bruger gåseøjn da php'en ikke godtager det

undskyld jeg blev sur tidligere men jeg blev rimelig mobset da du kritiserede mit html som jeg har brugt 4 år på at udvikle det kan godt passe at det ikke er rektig html og hvad så det virker da gør det ikke jeg gider ikke side og difinere vilken typpe html jeg bruger osv. da det med de nyge internet explorer ikke behøver dette det er det jeg mener med at der er forælet det er jo rent til grin at side at skrive doctype og alt det andede pis når explorer aligevel selv finder ud af det mer eller mindrer vert fald.
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 23:09 #25
startfirm det her er verken et firma eller en færdig hjemmeside jeg har bare afering i at jeg tidt skal lave om på design'et efter jeg har reklameret med hjemmesiden fordig brugerne på en eller anden måde har varet iriteret ovver et eller andet.
og den der counter er ikke en gang til hjemmesiden det er bare en jeg bruger til at chekke om det ser ordenligt ud
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2002 - 23:10 #26
martin tak du jeg skal nok skynde mig at rette på menuen
Avatar billede da_nigga Nybegynder
23. april 2002 - 23:43 #27
deejay_m - Angående " i php.. Det godtager den fint med en escape character foran ;) Altså \"

echo "Dette er en linie med \" i";

Studer lidt hårdere næste gang ;)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
23. april 2002 - 23:49 #28
Okay jeg giver op. Hvis du ikke er i stand til at opfatte at der findes andre browsere i verden end Internet Explorer, så kan jeg godt se at jeg kæmper en håbløs "kamp".

Hvad angår det med gåseøjne i PHP, så tror jeg bare at du skal overveje at sætte dig ind i de teknologier du udtaler dig om først. Derudover er det ikke kun manglende gåseøjne der forhindrer din side i at være valid HTML kode.

Som sagt, jeg giver op og erkender at der nu er kommet endnu en side på nettet der er med til at forherlige dårlig kode og ignorance, samt et browsermarked med kun en deltager, i stedet for en fælles industri standard og et bred browsermarked.

Adjø'

Oscar Eg Gensmann
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2002 - 23:52 #29
*LOL* for en griner....hvis du har rodet med HTML i 4 år er du ikke ret lærenem!
Avatar billede pfp Nybegynder
23. april 2002 - 23:56 #30
el-barto-> du har lige selv sagt det....han har "rodet med" :-)
Avatar billede dmcn Praktikant
24. april 2002 - 00:05 #31
deejay_m : Din undskyldning mht. serverside programmering og HTML osv. holder ingen verdens steder. www.rush.dk - mit site - er kodet i PHP/MySQL/HTML, og validerer alligevel som XHTML 1.1 Strict. Korrekt HTML og serverside programmering kan altså lade sig gøre!

Hvis du rent faktisk *har* arbejdet med PHP i 4 år, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at tage 4 år mere, før du begynder at lægge noget af det du laver ud på Nettet, for du har dælme ikke lært nok.

Ang. forældede tags, så kan jeg kun, som osaka_san, anbefale dig at læse på w3c.com. w3c er et konsortium, der udstikker guidelines for korrekt HTML-kodning. Hvis browser-producenter og webprogrammører alle overholder disse guidelines (og ja, browserproducenterne gør det allerede i høj grad), så kan vi (utopisk, men jeg håber) måske engang nå frem til, at man ikke "koder til IE, NS, Opera, Konqueror, Lynx osv.", men til Nettet in general, da ALLE browsere vil tolke AL kode på præcis samme måde.

Desværre tror jeg heller ikke helt du gider lytte, så jeg vil citere en bekendt: Få hovedet ud af Bill Gates' røv, and smell the world - Microsoft er ikke alt!

- n0rmality
Avatar billede deejay_m Nybegynder
24. april 2002 - 09:31 #32
lol alt hacd jeg siger er at jeg vil skide på det pis jeg gider sempelt hen ikke jeg vil verken uddanne mig eller bruge rasten af mit liv på at lave hjemmesider og vis lortet virker er det vil i orden er bare mer eller mindrer sur over at få at vide at jeg er en kal koder...

og jeg hader bill gates til helvede har enda en gang levet et hade site til ham men jeg gider ikke køre linux/unix fordig jeg ikke har den nøvendige erfaring til at side og selv programere alt...

for at sige det kort ja jeg er en kalr koder men det virker..
Avatar billede deejay_m Nybegynder
24. april 2002 - 09:36 #33
hved godt at det godt virker med en escape character foran men jeg har evrken tid eller plads til at side og følge alle html regler i bogen.
som man siger nogle regler kan bøjes andrer kan brydes ik jeg er sq da en rivende rav ligeglad med om der står widthe=\"100\" eller width=100 kun få steder er det nødvendigt at skrive \"
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. april 2002 - 10:05 #34
deejay_m>

ROFLMAO. Må man være så flabet at spørge hvor gammel du er ?
Avatar billede deejay_m Nybegynder
24. april 2002 - 13:20 #35
jeg er 18 og er ordblind det sulle besvare begge dine spørgsmål ik
jeg er træt af det her pis jeg gider ikke mer
jeg anstrenger mig så forbandet meget på at lave det ordenligt men aligevel skal det rakkes ned
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 13:23 #36
Deejay... SÅ skal du ikke oprette sådan et spm.

Du kan ikke være ret ordblind, hvis du har skrevet alt dette med KUN 3 fejl. :

"jeg er 18 og er ordblind det sulle besvare begge dine spørgsmål ik
jeg er træt af det her pis jeg gider ikke mer
jeg anstrenger mig så forbandet meget på at lave det ordenligt men aligevel skal det rakkes ned"

Tro mig. Jeg kender masser af orblinde. Og de staver ikke ligesom dig. DU er Gud i forhold til dem.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
24. april 2002 - 14:24 #37
deejay_m>

Begge mine spørgsmål? Jeg spurgte om din alder fordi dit reaktionsmønster virker meget som nogle af de 12-16 årige der også befinder sig herinde på eksperten. I stedet for at tro at man ønsker at hjælpe dem så flyver de i forsvarsposition lige så snart man melder sig på banen med en kritisk bemærkning.

Hvis du er så overbevist om at mit eneste formål med at fortælle dig at den HTML kode du sender til browseren er noget slam kode, er for at svine dig til og nedgøre dig, så kunne jeg da godt tænke mig at høre din vurdering af hvad jeg skulle få ud af dette?

Min eneste interesse i at gøre opmærksom på at den HTML kode du sender ud til klienten er noget hø er at jeg har valgt at gøre en aktiv indsats for at højne kvaliteten websites ved at oplyse udviklerne af dem om måder hvorpå de kan gøre deres site mere tilgængeligt og generelt hæve kvaliteten af deres kode. Nettet bliver aldrig et bedre medie, hvis folk bliver ved med at smide skrald på det. Samtidig bliver browserne større og tungere fordi de konstant skal fejlrette folks dårlige HTML.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Med Venlig Hilsen
Oscar
Avatar billede deejay_m Nybegynder
25. april 2002 - 23:11 #38
radiohead >> jeg har gået på ordblinds skole side 3 klasse men du har ret jeg laver ikke så mange fejl som jeg har gjordt

ok undskyld osaka du er sq ikke skylden til min pluselige vrede jeg har et par problemer på hjemmefronden og jeg har det med at lade det gå ud over andre
men gider du ikke fortælle mig hvad det hjælper at lave doctype
jeg har selv i al den tid jeg har karl kodet html ikke haft nogen problemer med den uægte typpe kode jeg laver kun en gang med netscape gik det helt galt
undskylder mange gange for mit dårlige humør
Avatar billede deejay_m Nybegynder
26. april 2002 - 17:18 #39
nå men jeg har besluttet at give mine point til delwin da han har givet de me st relative svar og rent faktisk har julpet med at lave lidt om på hjemmesiden
Avatar billede osaka_san Nybegynder
27. april 2002 - 20:27 #40
Deejay_m> Helt okay. undskyldning modtager.

Du kan prøve at læse disse artikeler og se om den ikke skulle gøre dig klogere:

http://www.alistapart.com/stories/doctype/

http://www.html.dk/artikler/00036/

Med venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann