Avatar billede rezz Nybegynder
03. maj 2002 - 07:42 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Edonkey2000 ?

Nu har jeg endelig fået Edonkey til at virke men det er lige som om det program tager MEGA MEGA mange System recursser. Så den får mit internet til at gå ned og det er IRRETERNE.

Jeg har et Tiscali ADSL modem og det kører over USB... Kan det ske at USB porten ikke får nok strøm til at sende data med også kotter den bare forbindelsen at skal jeg tage min USB mus ud og sætte den til PS2 stik så skulle der helst ikke være nogen probelmer mere eller hvad skal jeg gøre for at porten får nok Strøm til at fører data rundt med... eller er det et helt andet problem ?

På FOrhånd TAK!
Avatar billede outsider Nybegynder
03. maj 2002 - 07:44 #1
Køb mere ram!
Avatar billede rezz Nybegynder
03. maj 2002 - 07:47 #2
hmmm... det havde jeg osse tænkt på men de er lidt dyre her for tiden...
Avatar billede cpu-seth Nybegynder
03. maj 2002 - 08:08 #3
hvad for et Os køre du??
og hvor mange ram har du?
og hvilken CPU??
Avatar billede look Nybegynder
03. maj 2002 - 08:53 #4
Hmmmmmm ...... altså når du er på æslet bruger du jo din forbindelse. Du se præcis hvilken up/download hastighed æslet sluger. Og kører det tæt på max download - ja så er der ikke meget "tilbage" at surfe på. Det er ikke systemresourcer æslet sluger - men derimod din hastighed til omverden.
Hvis fx. din downloadhastighed er 512 (= et download på ca. 50 - 50 kb/s) og æslet downloader med 40 kb/s, ja, så er der kun 10 kb/s  tilbage at surfe for.

Prøv at skyde æslet ned og vupti vil du opleve at alt er back to normal.
Avatar billede keysersoze Guru
03. maj 2002 - 10:26 #5
hvis du kører win98 er der store problemer - det optimale er win 2k eller xp

hvis du downloader med meget stor hastighed er det klart at dit internet "går ned" - foruden det almindelige download går der ressourcer til en masse request edonkey sender; en browser sender 2 request på en side når du klikker på et link eller skriver en adresse... edonkey sender, sender, sender, sender og... ja - sender!
Avatar billede rezz Nybegynder
03. maj 2002 - 17:20 #6
det sker osse kun når jeg sætter mit download til High så vupti så kotter den af...