Avatar billede olh Nybegynder
06. maj 2002 - 15:51 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en pornoside der hele tiden dukker op

Jeg har en elevmaskine bærbar med WIN 2000 og Eksplorer 5.5 Maskinen er renset for gamle link i temp og Cookis. Når jeg i adresslinie skriver en adresse på en side som ikke er åben eller laver en tastefejl kommer det er en henvisning til en pornoside.Eks. jubii skrevet som.jubei kommer der en side som ser sådan ud : http://auto.search.msn.com/response.asp?MT=www.jubie&srch=3&prov=&utf8.
Ingen elever kan forklar mig hvad de har lavet. Jeg har slette alt det jeg kan finde ud af, det se ud til at maskinen er indstillet til automatisk at gå over på denne pornoside gennem msn. Jeg er vel gerne have maskine i brug igen.
Hvad er problemet?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
06. maj 2002 - 15:53 #1
Det er en virus, tror nok jeg har hørt om den før.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
06. maj 2002 - 15:54 #2
Hvis jeg var dig ville jeg ihvert fald tjekke den efter..
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
06. maj 2002 - 15:54 #3
Hvis du kan få lov af dem du har lån maskinen af så spørg om du ikke må formatere maskinen pågrund af at der kommer hele tiden en pornoside frem hvis du kommer til at skrive/trykke forkert og du har prøvet at slette alt det der måske kunne være årsagen men det hjalp ikke og så kan det jo være at du får lov at formatere maskinen
Avatar billede tjavz.dk Nybegynder
06. maj 2002 - 15:57 #4
Du kan hente en gratis virusscanner her:
http://www.mcafee.com
http://www.norton.com
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
06. maj 2002 - 15:59 #5
Puhh... jeg har haft noget lignene før. Det var dog ikke porno. Det ved "search lop". Hver gang jeg skrev noget forkert gik den også bare ind på en side. Og på mit skrivebord kom der konstant en grim boks op!
jeg tror ikke det er en virus eller noget
Avatar billede jefa Nybegynder
06. maj 2002 - 15:59 #6
Prøv Lavasoft AdAware http://www.lavasoft.de/aaw/ fjerner reklameprogrammer
Avatar billede summer Mester
06. maj 2002 - 19:02 #7
For at få defenitivt afgjort om det er virus, kan du hente F-PROT på to disketter her http://www.avirus.dk/ Når du har scannet din bærbare med dem er det be- eller afkræftet om det er virus.
Hvis du ingen virus har kan du prøve med AdAware. Du kan også kigge på denn side der handler om at fjerne pornosider: http://www.tipchannel.dk/kal2/17kb2/JS_exception.gen/JS_exception.gen02.htm
Avatar billede olh Nybegynder
06. maj 2002 - 19:32 #8
jeg har lige taget den sidste nye Norton ned og testet, ingen infectert files.
Avatar billede olh Nybegynder
06. maj 2002 - 19:51 #9
Jeg har prøvet www.tipchannel.dk, god side. tak, men det var ikke det der var problemet.
Avatar billede olh Nybegynder
06. maj 2002 - 19:54 #10
Min fornemmelse er, at der er lavet noget om i Explorer, i opsætningen , men hvor?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. maj 2002 - 19:56 #11
du kunne prøve start-->kør-->msconfig og se om der der var held.
Avatar billede kane Juniormester
06. maj 2002 - 19:57 #12
gizmo..........hvad gjorde du ved searcg lop??

jeg har den nu........DAMM den pisser mig af.
Avatar billede hybriz Nybegynder
07. maj 2002 - 00:29 #14
Du kan prøve at søge i registrerings databasen, måske er den registreret der, og så kan du slette den!

start-->kør-->regedit og så søge efter den!

den = navnet på pornosiden
Avatar billede olh Nybegynder
08. maj 2002 - 13:30 #15
kapla0 det se ud til at http://www.eksperten.dk/spm/99487 giver svar ,men den side hvor svaret findes er lukket ned:  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=136897 er der nogle der kender svaret?
Avatar billede olh Nybegynder
08. maj 2002 - 13:52 #16
hybrit... jeg her været inde at se i regedi t. men kunne ikke rigtig finde problemet.
Avatar billede hybriz Nybegynder
08. maj 2002 - 17:48 #17
ok... skriver du adressen med "www.jubii.dk" foran, eller bare jubii.dk?  Jeg tror nok at man autimatisk søger efter en side når man skriver forkert uden "www." !
Avatar billede hybriz Nybegynder
08. maj 2002 - 17:52 #18
Avatar billede olh Nybegynder
14. maj 2002 - 21:45 #19
svar til hybriz. Tak for din iver, hvis jeg komme til at skrive en fejl med www.jubii er der med www.foran. Din løsning med en nyere version vil jeg også prøve, men min tanke lige nu er, at jeg vil tage en anden bærbar magen til og så prøve at sammenligne de to maskiner registrerings database. Men det kræver lige at få tid. I disse dag.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. maj 2002 - 22:00 #20
kane >> sorry jeg ikke har svaret dig. Hmmm, ja, den har været pisseirriterende. Ved ikke hvad jeg gjorde. En dag var den bare væk. Det samme for en af mine venner.