Avatar billede pcr Nybegynder
06. maj 2002 - 20:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle DV5oo- Windows XP-pro

Det er mig komplet umuligt at komme i forbindelse med mit DV500 videokort selv om jeg har prøvet næsten alt fra at stå tidligt op til at græde mig i søvn...
Når jeg klikker på Pinnacle devicekontrol i kontrolpanelet får jeg den sørgelige meddelelse at Windows ikke kan kommunikere med mit kort. Jeg har hentet drivere, opdateret min Bios, flyttet kortet fra slot til slot o.s.v. Ligemeget hvor jeg flytter det hen, er der flere konflikter, både IRQ og hukommelse.
Mit system:
Zitech P4 1,4 GHz, 256 Mb ram, MB GA 8TX, Intel 850 Chipset, Nvidia Gforce 2MX grafikkort Oboard CT5880 lyd.
Jeg har 2 harddiske som slaver med hhv. Teac CD-rom og Mitsumi CR4804 brænder som slaver.
Endvidere HP P1000 Fotoprinter på Dot4 USb, og HP Laserjet og HP Scanjet 5100 på Lpt1.
Jeg har før kørt under WIN98 uden problemer, så det er nok XP, men det system vil jeg nu så "moj gjern beholde"
Help me if you can, i´m feeling sad...
Avatar billede pcr Nybegynder
06. maj 2002 - 20:27 #1
Det var nu meningen jeg ville give max-point for et svar der fører til en løsning, men noget er gået galt. Det klarer vi nu nok hen ad vejen
Avatar billede suha Juniormester
06. maj 2002 - 20:40 #2
Har du tjekket, at DV500 kan køre i Win XP-pro? Jeg kender ikke DV500, men har selv et DC 10 Plus og det kan kun køre i Win 98 og kan ikke opgraderes til hverken Win 2000 /XP.
Pinnacle har en hjemmeside, hvor man kan se andres spørgsmål og svar (engelsk), kan ikke lige huske adressen, - mener det er en links fra deres egen hjemmeside.
Avatar billede look Nybegynder
07. maj 2002 - 08:33 #3
You're fucked: http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=18&Langue_ID=7
Suha har helt ret - ingen XP support
Avatar billede look Nybegynder
07. maj 2002 - 08:40 #4
he he he ...... hvis man kikker lidt længere på siden popper der gudhjælpemig en lille rød cirkel op med hhv "new low price" og - fanfare - "supports Windows 2000/XP" på trods af at der i bunden kun fremgår Windows 2000.
Men nu er det også et DV500 og ikke er DV500+ du har, så .........
Avatar billede pcr Nybegynder
07. maj 2002 - 20:51 #5
Det er ufatteligt, nu har jeg bøvlet med dette problem i over en måned, har spurgt utallige eksperter til råds, og så var problemet ganske lille. Det var min egen skyld, i min enfoldighed har jeg downloaded driveren til Win 2000 i stedet for Win XP. Det er nu også lidt af en jungle at finde rundt på Pinnacles sider, men i dag lykkedes det så at finde en WIn XP small Install v.3.0.... Den virker, sådan da, for alle konflikter i IRQ og adresser er der stadigvæk. Men det kører. By the way så er DV500 og DV500+ samme kort, kun softwaren er forskellig. Men tak for interessen, jeg har desværre ingen der kan overtage pointene.. så jeg napper dem selv.