Avatar billede eltempogigante Nybegynder
09. maj 2002 - 17:43 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Proportionalitetstegn!!!

Hvordan laver man et proportionalitetstegn i Word XP?
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 17:48 #1
Hmm.. aner ikke engang hvordan det ser ud :o)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
09. maj 2002 - 17:51 #2
Kom nu!!! 100 point ekstra til et hurtig svar!!! Skal virkelig bruge det! NU!!!
Avatar billede rvm Nybegynder
09. maj 2002 - 17:54 #3
Jeg ved desværre heller ikke hvordan et sådan tegn ser ud. Man plejer jo bare skrive 1:100 for at angive størrelsesforholdet...
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
09. maj 2002 - 18:17 #4
Det ligner Alpha lidt, eller et uendelighedstegn hvor den højre del af buen mangler...
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 18:19 #5
Indsæt Symbol - Skrifttype Symbol - Og der er et tegn der passere meget godt til din beskrivelse :)
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
09. maj 2002 - 18:21 #6
Nej desværre det har jeg prøvet!
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 18:22 #7
Hvad så med Microsoft Equation ? Indsæt Object - osv..
Avatar billede rvm Nybegynder
09. maj 2002 - 18:25 #8
Prøv dette:

Vælg Indsæt/Objekt
Vælg objektet Microsoft Equation
Avatar billede khvid Nybegynder
09. maj 2002 - 20:25 #9
Selv om du siger, at du har prøvet Symbol, så prøv alligevel at vælge tegnsæt Symbol og tryk Ctrl+Alt+M, det giver i hvert fald i min Word97 det tegn, du efterlyser.

khvid
Avatar billede piphans Nybegynder
10. maj 2002 - 08:08 #10
skift til skrifttypen symbol, og tryk alt + 181 på det numeriske tastatur - er det den du søger?

mvh P
Avatar billede piphans Nybegynder
10. maj 2002 - 08:23 #11
hov, der er vist en fejl i programmet, for denindsætter ikke det rigtige symbol. Tryk på Indsæt --> symbol og vælg skrifttypen Symbol. I tekstboksen tegnkode skrive du 181 og trykker på indsæt.
Så skulle den være der.

P