Avatar billede tirdyr Nybegynder
10. maj 2002 - 21:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af sine dvd¨'er

Jeg har været ude og købe en dvd brænder, sådan at jeg kan tage en backup af mine dvdfilm.. alt sammen vældig godt...

Men så kommer balladen.. det medfølgende software, Nero 5.5.6... kan sagtens tage en kopi af mine dvd-film, men jeg kan ikke se dem, hverken på mit dvddrev eller min dvd afspiller.. det forstår jeg ikke...

Er der nogen der ved hvordan man gør...

Avatar billede cwd Nybegynder
10. maj 2002 - 21:43 #1
Jeg mener der er beskyttelse på dem......Så det skal crackes på en eller anden måde
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. maj 2002 - 21:53 #2
Der er en opgradering på Ahead hjemmeside hvor der netop er DVD opgradering.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
10. maj 2002 - 21:59 #3
jeg kan ikke finde dne opgradering du snakker om
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2002 - 12:26 #4
Det er den der hedder MPEG2, men den er ikke gratis :(
Avatar billede tirdyr Nybegynder
12. maj 2002 - 19:22 #5
ok.. jeg prøver at finde den et andet sted (-: .. så for vi se.. men er der slet ikke andre muligheder???
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 20:28 #6
Det kommer an på hvordan du laver kopien om det virker. Laver du en VCD eller?
Avatar billede look Nybegynder
15. maj 2002 - 14:34 #7
Det lyder som om du forsøger at lave en rigtig dvd-kopi og ikke vcd eller svcd. Ellers var der jo hellere ingen grund til at investere i en dvd brænder. Du skal i hvert have et MPEG2 codec som el barto omtaler men derud over skal du huske at dele filmen. Der kan jo kun være 4,7 gb på de brændbare medier (1 lag) men typisk fylder filmen 8 gb (2 lag). Så indtil man kan brænde i to lag - eller medierne bliver billigere er der ikke meget ved at tage backup.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
23. juni 2002 - 19:39 #8
det kan der være noget om ... men jeg har hørt et sted at man skulle kunne lave filmene mindre så en to-lags kan være på en 1-lags