Avatar billede blady Nybegynder
15. maj 2002 - 20:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Download tekst

Hej eksperter!!

Jeg sidder og roder lidt med et program der skal kunne opdatere nogle data til mig fra internettet, jeg er derfor intresseret i at kunne hente tekstindholdet og kun tekstindholdet fra en hjemmeside  til en tekstfil på min harddisk. jeg er altså ikke interesseret i at hente hele siden ned KUN teksten. Så er der ikke en der kan fortælle mig hvordan jeg downloader/kopier teksten fra en hjemmeside og over til en tekstfil på min harddisk.

Bare for lige at komme jokene i forkøbet så er det selvfølgelig ved brug af visual basic.

Tak fra Blady.
Avatar billede rallye Nybegynder
15. maj 2002 - 20:23 #1
Jeg har lavet et lottoprogram der automatisk henter tallene fra tipstjenestens hjemmeside i VB.
Jeg bruger Webbrowser objektet.
Du peger på den side du vil hente tekst fra ved at sige:
WebBrowser1.Navigate "http://www.tips.dk" (eksempel)
Derefter bruger du funktionen Private Sub WebBrowser1_DownloadComplete() til at hente teksten.
Teksten hentes ved at sige:
tekst_variabel = WebBrowser1.Document.documentElement.innerText
Derefter indeholder tekst_variabel teksten på siden.
Du kan jo eksperimentere med "visible = false" for webbrowser objektet hvis det ikke skal vises til brugeren.
Avatar billede blady Nybegynder
15. maj 2002 - 20:35 #2
Hejsa rally, det er liiigggeee præsis det jeg skal bruge det til, nemlig at downloade tallene fra tipstjenesten :-)

Øhhh.... kan jeg få et kopi af dit program???? så giver jeg MEGET gerne flere points !!!!!

Blady
Avatar billede blady Nybegynder
15. maj 2002 - 20:42 #3
Hej igen rally
Jeg har lige prøvet at finde det der Webbrowser objektet, men det kan jeg ikke finde :-(, hvor finder jeg det henne???

Blady
Avatar billede rallye Nybegynder
15. maj 2002 - 20:44 #4
Hvis du giver mig din email adresse, kan jeg sende det til dig incl. beskrivelse. Hvis jeg også skal af med source-koden koster det en god slat point hehe.
Avatar billede rallye Nybegynder
15. maj 2002 - 20:44 #5
Hvilken version af VB har du?
Avatar billede blady Nybegynder
15. maj 2002 - 20:47 #6
hejsa igen rally!!!
jeg har vb6 og min email er: blady@sol.dk
og det med points 100 oveni er det i orden eller flere?? :-)

Blady
Avatar billede rallye Nybegynder
15. maj 2002 - 21:05 #7
For at få objektet frem, skal du i "toolbox" højre-klikke og vælge "components" - derefter skal du markere "Microsoft Internet Components" og vupti har du en lille globus som er en Webbrowser.
Avatar billede blady Nybegynder
15. maj 2002 - 21:09 #8
Tak skal du have