Avatar billede cyberkox Nybegynder
18. maj 2002 - 21:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nogen der ka se en fejl ?

Hej Eksperter...

Jeg bruger denne fil, til at udsende nyhedsbreve:
--------------------------------------------------
Formularen:
--------------------------------------------------
<form method="POST" action="admin_nbrev_send.asp" name="nyhedsbrev">
<table width="100%" cellpadding=4 cellspacing=0 border=0>
<tr>
    <td colspan=2><b>Nyhedsbrev</b></td>
    <td><b>Information</b></td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign=top>Afsender e-mail:</td>
    <td width=300 valign=top><input type="text" name="afsender_mail" size="50" value="<%=Request.Cookies("Nyhedsbrev")("afsender_mail")%>"></td>
    <td valign=top>Den e-mail adresse nyhedsbrevet skal sendes fra. Alt efter opsætning kan det være at e-mail adressen skal tilhøre den mailserver der sendes fra.</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign=top>Afsender navn:</td>
    <td valign=top width=300><input type="text" name="afsender_navn" size="50" value="<%=Request.Cookies("Nyhedsbrev")("afsender_navn")%>"></td>
    <td valign=top>Det navn der kommer til at stå i modtagerens e-mail. F.eks.: "<u>Nyhedsbrev fra dit-domæne.dk</u>"</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign=top>Modtagerliste:</td>
    <td valign=top width=300><input type="text" name="modtager_liste" size="50" value="<%=Request.Cookies("Nyhedsbrev")("modtager_liste")%>"></td>
    <td valign=top>Det, der kommer til at stå i toppen af de afsendte mails under "Til:" i stedet for alle e-mail adresserne. Hvis dette felt ikke udfyldes, vil det være muligt for modtagerne at se alle de andre modtageres e-mail adresser. Eks. på brug: "<u>Alle modtagere af dit-domæne.dk nyhedsbrev</u>"</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign=top>Mailserver:</td>
    <td valign=top width=300><input type="text" name="mailserver" size="50" value="<%=Request.Cookies("Nyhedsbrev")("mailserver")%>"></td>
    <td valign=top>Den mailserver, nyhedsbrevet skal sendes fra.</td>
</tr>

<tr>
    <td width=100>Emne:</td>
    <td valign=top width=300><input type="text" name="subject" size="50"></td>
    <td valign=top>Emnet, nyhedsbrevet omhandler.</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign="top">Tekst:</td>
    <td valign=top width=300><textarea name="body" cols="75" rows="20" style="width:100%;"></textarea></td>
    <td valign=top>Body-delen af nyhedsbrevet.</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100>Prioritet:</td>
    <td valign=top width=300>
    <SELECT name="priority">
    <OPTION value="1">1 - Højest</OPTION>
    <OPTION value="2">2</OPTION>
    <OPTION value="3" SELECTED>3 - Normal</OPTION>
    <OPTION value="4">4</OPTION>
    <OPTION value="5">5 - Lavest</OPTION>
    </SELECT></td>
    <td valign=top>Information til mailserveren om hvor højt de afsendte e-mails prioriteres.</td>
</tr>
<tr>
    <td width=100 valign=top>&nbsp;</td>
    <td valign=top width=300><input type="submit" value="Send nyhedsbrev">
--------------------------------------------------

Den fil der sender mail'en ud:
--------------------------------------------------
<%Dim afsender_mail, afsender_navn, mailserver, subject, body, priority, modtager_liste
afsender_mail = Trim(Request.Form("afsender_mail"))
afsender_navn = Trim(Request.Form("afsender_navn"))
mailserver = Trim(Request.Form("mailserver"))
subject = Trim(Request.Form("subject"))
body = Trim(Request.Form("body"))
priority = Request.Form("priority")
modtager_liste = Trim(Request.Form("modtager_liste"))
Response.Cookies("Nyhedsbrev")("afsender_mail") = afsender_mail
Response.Cookies("Nyhedsbrev")("afsender_navn") = afsender_navn
Response.Cookies("Nyhedsbrev")("mailserver") = mailserver
Response.Cookies("Nyhedsbrev")("modtager_liste") = modtager_liste
Response.Cookies("Nyhedsbrev").Expires = Date+365

Set mail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail") 'Opretter objekt af JMail-komponent
With mail
.ServerAddress = mailserver
.Sender = afsender_mail
.SenderName = afsender_navn
.Subject = subject
.Body = body
.Priority = priority

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
Conn.Open DSN
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev")
If Not rs.EOF Then
Do While Not rs.EOF
.AddRecipient(rs("email"))
Response.Write "Sender e-mail til: " & rs("email") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop
Else
Response.Redirect("admin_nbrev_index.asp")
End If
Conn.Close
Set Conn = Nothing
If modtager_liste <> "" Then
.HideRecipients = modtager_liste
End If
.Execute() 'Sender e-mails
mail.Close()
End With
Set mail = Nothing
Response.Write "Færdig! - Nyhedsbrev sendt"
%>
--------------------------------------------------

I kan se det i funktion her:
http://www.friserverplads.dk/cyberkox/Mail/admin_nbrev_index.asp

Når man opretter et nyhedsbrev, kommer denne fejl:
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/cyberkox/Mail/admin_nbrev_send.asp, line 24

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

--------------------------------------------------
Linje 24:
--------------------------------------------------
Set mail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail") 'Opretter objekt af JMail-komponent
With mail
Avatar billede rallye Nybegynder
18. maj 2002 - 21:19 #1
Er du sikker på at den server du bruger supporterer JMAIL?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
18. maj 2002 - 21:23 #2
Det er friserverplads.dk, og det gør de:
webhotel med
ASP / MS Access DB
Jmail 4
PHP / mySQL
CGI
SSI
Flash
50 mb gratis plads
Gratis support
+ lidt ekstra
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2002 - 23:14 #3
Du er åbenbart ikke alene om at have dette problem. Prøv evt. at tage et kig i deres forum.

http://system.friserverplads.dk/forum.php?mode=show&id=326
http://system.friserverplads.dk/forum.php?mode=showa&id=455&a=461

Det ser umiddelbart ud til at JMail er blevet afinstalleret fra deres servere.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2002 - 13:20 #4
Hey, magik...

Har du ICQ ?

Er det dig der har www.magik.dk ?

ICQ: 150953273
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2002 - 17:24 #5
cybercox: Ja, det er mig der har www.magik.dk  :)

ICQ# 98231204
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. maj 2002 - 21:13 #6
Nå...

Lukker.....