Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
20. maj 2002 - 22:17 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

arbejde af sig selv...

Hej!
Kan man lave ASP så det nærmest selv arbejder på serveren??
FX: 24/12 sender den en jule hilsen ud uden man skal være på siden, ikke fordi jeg vil gøre det men bare eksempel...

Avatar billede kimiwan Nybegynder
20. maj 2002 - 22:22 #1
så skal du lave en scheduled task (i kontrolpanel), der kører et script hver d. 24. december.
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. maj 2002 - 22:23 #2
Du kan ikke lave et script som selv ligger og vendter på et bestemt tidspunkt. Du kan lave et scheduled task som aftiveres på et bestemt på en windwos server som så kan loade en asp side som kan sende mail.

Men det kræver du enten selv har styr på serveren eller du kan få din udbyder til at lave et task til dig. Nogle web-hoteller kan man købe et sceduled task...
Avatar billede rallye Nybegynder
20. maj 2002 - 22:54 #3
Hvis man har hits nok på sin hjemmeside, kan man selvfølgelig afvikle noget asp hver gang en bruger indlæser siden, som kan checke om det er den ønskede dato, og derved kalde den rutine der sender mails. Men det giver jo ingen garanti..
Avatar billede tmceu Praktikant
21. maj 2002 - 00:47 #4
Nu er det næsten sagt, men jeg kan alligevel ikke lade være med at komme med min mening også...

Det giver lige så meget mening at forsøge at opnå dette med ASP, som det gør at bygge et hus kun vha. en skruetrækker. Blot fordi "man" tilfældigvis har lært sig ASP, behøver man ikke forsøge at løse alle problemer med det. Eksempelvis  definerer Microsoft ASP sådan:

"Microsoft® Active Server Pages (ASP) is a server-side scripting environment that you can use to create interactive Web pages and build powerful Web applications. When the server receives a request for an ASP file, it processes server-side scripts contained in the file to build the Web page that is sent to the browser."

Man kan godt lave en masse work-arounds for at få ASP til at lave server-side automation á la det du giver som eksempel, men det giver ingen mening i min verden.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. maj 2002 - 08:30 #5
Der er nogle services på nettet du kan tilmelde dig og få dem til at "trigge" en bestemt side på bestemte tidspunkter.
Men som tmceu skriver er det ikke det asp er beregnet til.

akj
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
22. maj 2002 - 12:33 #6
nå okay det var en skam...:(
i får delt points...