Avatar billede mtrolle Nybegynder
21. maj 2002 - 02:47 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Webcam der kan optage ved bevægelse

Findes der et webcam, der ved den mindste bevægelse i billedet kan begynde at optage ned på en computer.

Det skal samtidigt også virker som et normalt webcam og skal være rimelig billigt!

Kan det fås?
Avatar billede hanloven Mester
21. maj 2002 - 05:46 #1
Jeg kender godtnok ikke til det, men jeg vil helt sikkert tro at det kan fåes. Jeg tror dog ikke at funktionen ligger i kameraet, men snarere i den software man installerer til kameraet.

//Hanloven
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 05:51 #2
Med et ASUS v7700 grafik kort følger der en software der kan gøre det du ønsker. Men det virker kun på Composite porten på grafik kortet man skal altså bruge et video kamera for at udnytte det.

Det er helt sikkert softwaren der skal gøre det du ønsker. Det er bare lige at finde den rigtige software.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 05:54 #3
Her er et stykke software endda med egen FTP server:

http://opasia.tucows.com/preview/214877.html

There is also a motion detection feature that can be set up to monitor your home or office when you are away. If motion is detected, you can have a notice sent to your e-mail.

Prisen er 19$ der til kommer webcamet, rimeligt billigt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 05:57 #4
Her er et Shareware program mere:

http://opasia.tucows.com/preview/193936.html

Eyes-N-Ears mixes standard frame grabbers and sound cards into one powerful, handy package. It includes automated FTP and SMTP uploads, motion-sensitive logic, focusing and sound-activated sessions.

Prisen er 21,95$
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 06:01 #5
Her er en Demo af noget software:

http://opasia.tucows.com/preview/221263.html

Let honestech's Video Security System keep a watchful eye on your office, house, pool or parking garage. It captures and saves every triggered event that occurs, even while you are away. Once recorded, surveillance videos are stored for later replay. In addition, advanced scheduling makes regular monitoring easy and automatic.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 06:02 #6
Mere Shareware:

http://opasia.tucows.com/preview/209274.html

Melcam allows you to set up your PC camera as a motion detector. You can be alerted by phone, e-mail or local alarm when the motion detector is tripped.
Any motion that is detected can be saved to your hard drive in picture or video form.

Pris: 49$
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 06:03 #7
Nu kan du jo prøve nogen af dem. Det kan jo være at du finder noget du kan bruge. Jeg har i hvertfald fundet nogle ting jeg skal kikke nærmere på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 06:06 #8
Hvad angår selve webcamet, så bruger jeg et:

Philips PCVC740K ToUcam PRO
Resolution: 1280 x 960 Photo / 640 x480 Video
Color: 16.7million (24bit)
Speed: 60 fps (320x240)
Interface: USB
Microphone: Yes

Pris 675kr. i følge edbpriser.dk, det virker bare, og det har en rimelig god lysfølsomhed.
Avatar billede padde Nybegynder
21. maj 2002 - 09:34 #9
Mit to år gamle webCam kan - det er vist et Creative...
Software fulgte med til dengang ca. 700,-
...så mon ikke du kan finde et rimeligt billigt på edbpriser...

- man kan også få dem trådløse nu, til en efterhånden rimelig pris... det er lidt smartere :-)
Avatar billede mtrolle Nybegynder
21. maj 2002 - 09:53 #10
padde --> Hvad hedder det creative?
Avatar billede padde Nybegynder
21. maj 2002 - 10:11 #11
Jeg kan ikke huske det... men jeg kan poste det senere i aften, når jeg kommer hjem.
- Det er som sagt et par år gammel, så jeg er ikke sikker på om det kan fås længere.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 18:50 #12
Her er et creative cam der kan det:

http://www.americas.creative.com/products/product.asp?product=259&category=6&maincategory=6

Det er tilsyneladende det samme som det her, men der står ikke noget om det:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574577899
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. maj 2002 - 18:55 #13
Her er det på den europæiske side:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=252

Og på EDBpriser (samme link som før):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574577899

Her er teksten om motion:
Creative WebCam™ Monitor
The Creative WebCam™ Monitor application can use sophisticated motion detection to take a snapshot when anybody or anything gets near your PC and even automatically upload it to your website

Prisen er cirka 400 kr. Billigt nok til at jeg kunne finde på at købe et kamera nummer 2.
Avatar billede mtrolle Nybegynder
22. maj 2002 - 00:05 #14
kom du evt. forbi nogle der var trødløse???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2002 - 06:53 #15
trådløse: www.x10.com
Avatar billede sonzi Nybegynder
22. maj 2002 - 20:19 #16
Der findes et lille program som hedder eyes & ears, det er meget nemt at bruge, og kompatibelt med alle webcams, programmet fås som shareware på zdnet, download mm.

Jeg bruger det selv med mit logitech quickcam express som har kostet mig 300,- i bilka.....hvem ka