Avatar billede motte Nybegynder
21. maj 2002 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win2000 server og WinXP klient

Jeg kører med en Win2000 server og en WinXP professionel som klient, men netværket kører af h.. til! Det hjælper en smule hvis man kører ipconfig /release og derefter ipconfig /renew men kun for en tid. Nogen som kender til dette problem med at netværket hænger?

Har hørt at det bare er en indstilling på serveren...
Avatar billede snowball Novice
21. maj 2002 - 11:21 #1
Hvis det er når du browser netværket, så kunne du prøve http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=269 !

Snowball
Avatar billede motte Nybegynder
21. maj 2002 - 11:45 #2
Det hjalp desværre ikke...

Det er i forbindelse med login og adgangen til filer på serveren... om du bruger en browser eller stifinder er et fedt! Den bliver ikke bare langsommere, men nogle gange mister den helt forbindelsen. Det hjælper så at kører ovennævnte kommando, men kun for en tid... jeg er ved at være ret desperat da det er et større virksomheds netværk med mere end 50 klienter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2002 - 11:59 #3
Det kunne være din dhcp database, der trænger til en kærlig hånd, se her hvordan

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winntas/tips/winntmag/winsdhcp.asp

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 12:04 #4
Primær DNS skal angives manuelt på din XP klient. Dvs. din servers IP skal angives som primær DNS i TCP/IP konfigurationen på klienten.
Avatar billede motte Nybegynder
21. maj 2002 - 13:52 #5
schulze, du er for sej... Tusind tak for hjælpen!! :o)