Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bind dns server

Hejsa

Hvordan sætter man BIND dns server til at opgrade sine cache zoner, hver 3. time?

/Dalbjerg
Avatar billede flagz Nybegynder
24. maj 2002 - 13:46 #1
Hej Dalbjerg

Så vidt jeg husker skal du ind i filen cache.* og rette TTL værdien, men det kunne rart at vide hvilken version af BIND som du bruger samt hvilke cache zoner vi helt præcis snakker om. Er det root . zoner eller noget andet?
Avatar billede beaviz Nybegynder
27. maj 2002 - 01:54 #2
Mener du root-cachen?
Så kan du cron'e denne:
dig @a.root-servers.net . ns > root.cache

Eller mener du record-cachen?
Så kan du bruge:
cleaning-interval 180;
i din bind config.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. juni 2002 - 15:33 #3
uhmm, det er fordi jeg har lavet et script, som gå ind og rodere i dns filerne. Men det tager op i mod 24 timer, før den bliver opdateret på serveren. Det er denne tid, jeg gerne vil havde sat ned.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. juli 2002 - 11:10 #4
syntes ikke at kunne for noget af jeres til at virke