Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Banner-indtjening

Hvor meget er det (sådan typisk) et site tjener på at have banner-reklamer oppe?
Og hvis man har et site med 100 besøgende/pr. måned hvor mange penge vil i så skyde på at jeg kan tjene ind (hvis jeg nu overklasker 95 % af siden med reklamer)?

Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 16:41 #1
100 besøgende pr. måned? - well... med lidt held kan du vel snige dig op på en 10-12 kroner... 100 pr. mdr. er IKKE mange :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 16:44 #2
Hvad er forøvrigt grunden til at du næsten konsekvent opretter 0-point spørgsmål? - Jeg har før gjort dig opmærksom på dette (ifb. dine tidligere brugere). Ekspertens system er bygget op om point. Et spørgsmål som dette burde som minimum have 15 point påklistret (nemt spørgsmål).

Eksperten ER ikke en gavebod... Selvom point alle andre steder er værdiløse, er det faktisk den gældende valuta på Eksperten.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:55 #3
Jeg laver 0-point-spørgsmål for 2 ting:
1. Jeg har ikke så mange point.
2. Hvis man er utilfreds med mine 0-points, må man lade være med at besvare dem.

Desuden:
Opretter jeg svære spørgsmål, som f.eks dem inde i Delphi-kategorien, kommer der også points på bordet, hvis det er et programmeringssproblem.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 16:57 #4
Man må yde for at nyde... Vil du stille mange spørgsmål, skal du BESVARE mange spørgsmål... det er sådan Eksperten fungerer.

Måden du kører på, vil jeg betegne som snylteri.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:58 #5
Ja, det er måske gældene valuta på Eksperten.dk men det er ikke det samme som at man SKAL give points.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 16:59 #6
Man må yde for at nyde - ja, det er muligt, jeg har også besvaret mange spørgsmål.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 17:02 #7
ikke nok, når man sætter det i forhold til hvor mange spørgsmål du forventer at få svar på...
Avatar billede steen_hansen Forsker
22. maj 2002 - 17:09 #8
Bannerannoncer blev ikke det hit, som man regnede med i dot-com branchen. Men kan du med din side ramme en stor interesse-gruppe, og vælge nogle dygtige salgsfolk til at forhandle nogle kontrakter hjem, kan man stadig tjene en slat. Tendensen er desværre nok, at flere og flere sites bliver bruger-finansierede. Desværre :o(

På min gamle arbejdsplads havde vi 3.500-4.000 hits om dagen, og det bevirkede, at vi kunne om sætte for 6-700.000 om året. Men det er et spørgsmål om tid før omsætningen falder. Så med 100 besøgende om måneden .... 0 kr. Du skal have mindst et par tusinde hits om dagen, før det er attraktivt for annoncører at have reklame på din side. Igen afhænger det også af interessegruppen: Handler din hjemmeside om skomager-udstyr, er interessegruppen ikke bred nok. Musik, biler, fødevarer, bare damer, nyheder - har nok et betydeligt bredere og større publikum.
Avatar billede choker Nybegynder
22. maj 2002 - 17:11 #9
Jeg vil sige at det kommer an på indholdet af din side.. Og lige præcis hvilken gruppe personer der besøger den..

Jeg brugte tradedoubler i 4 måneder, og hentede 857 kroner hjem på det.. Det afhænger af indholdet på din side og hvilken type personer der besøger den..
Avatar billede delwin Nybegynder
22. maj 2002 - 17:15 #10
cpjg >> Du har svaret på 6 spørgsmål.. Hvis du vil have flere point, må du svare på nogle flere..

De her o point spørgsmål er ikke fair over for os andre der lægger point for vores spørgsmål.. og bruger tid på at svare på andre folks spørgsmål..

0 points spørgsmål bør efter min mening kun forekomme i "om eksperten" kategorien..

et spørgsmål som det du har stillet her, burde som MINIMUM have været sat til 30 point, da det er et ret stort spørgsmål, hvor der er mange meninger.. og mange måder at gøre tingene på..

men.. jeg ved jo så ikke hvad dit mål med eksperten er.. hvis dit mål er at gøre andre brugere irriterede, tror jeg at du er på den rigtige vej..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 17:19 #11
Jeg har bedt de øvrige coadmins komme med deres vurdering af cpgj's adfærd på Eksperten. Jeg mener ikke det er acceptabelt, men vil ikke træffe en beslutning uden først at have hørt de andres mening.

NanoQ/coadmin
Avatar billede zob Nybegynder
22. maj 2002 - 17:25 #12
har lige et spm... jeg har engang set et andet spm til 0 point....
der var måske 20 som skrev noget spørgsmål titel:
flot
til 0 point....
det handlede om en fyr som havde lavet sine første ting i photoshop... er det Acceptabelt???
jeg oprettede også en som hed flot bare til 5 point
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 17:28 #13
Jeg vil sige 0 point spørgsmål kan være iorden i ganske få situationer. Dette kan være spørgsmål om funktionalitet på Eksperten, forslag til Eksperten (i kategorien Om Eksperten) eller tråde der kun fungerer som debatoplæg i "Fri Debat" - altså spørgsmål hvor man ikke går efter et specifikt svar.
Avatar billede cpjg Nybegynder
22. maj 2002 - 17:29 #14
nanoq - hvad har jeg gjort??? Hvilke regler på Exp.dk har jeg brudt????
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 17:31 #15
iflg. min definition reglen for almindeligt accepteret adfærd på Eksperten...

men som sagt... det er min definition... jeg har bedt de andre kommentere...
Avatar billede delwin Nybegynder
22. maj 2002 - 17:33 #16
zob >> Det er det jeg prøver at sige.. det er r**irriterende at se folk nærmest forvente at man bruger sin tid på dem.. som om at det var en stor ting at vedkommende nu har fundet eksperten.. så har vi andre også bare at gøre som de siger..

Jeg vil hellere end gerne hjælpe folk med de ting jeg kan.. og jeg får ikke noget for det.. andet end point..

der er mange herinde der siger at point ikke er noget værd.. og det er vel også rigtigt.. men de har alligevel en værdi.. de styrker vores ego.. en ting som jeg mener er rigtig godt.. for med al den jantelov vi har i danmark, skal der da være et sted man kan blive anerkendt for sin kunnen..

Whoa.. look at that.. jeg "driftede" lige lidt væk..

Nej.. det er ikke fair.. men hvordan skal vi gøre noget ved det.. jeg hører nogle gange om at der er nogen der er ved at lave et nyt regelsæt.. kunne dette være en ting der kunne komme med der.. at 0 point spørgsmål kun må forekomme i "om eksperten" kategorien.. eller for direkte at hjælpe andre eller gøre folk opmærksomme på et problem..

Nu tror jeg ikke jeg gider skrive mere.. vil hjem.. har siddet og kodet hele dagen.. er ved at blive til irriteret på hele verden.. :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 17:35 #17
delwin, det kunne det nemt...

Nu er det jo netop mig der er igang med det nye regelsæt... og jeg vil bestemt tage denne med i mine overvejelser. Jeg vil også lige vende situationen med Admin.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 22:57 #18
Nu har jeg fået en tilbagemelding fra 3 med-coadmins. Alle er enige i denne beslutning:

Brugeren cpgj (alias geek1011, sfreak, software_geek, linuxgeek og lwug) har med tiden fået så mange advarsler og reprimander, uden det har haft nogen som helst effekt, at vi ikke længere er interesseret i at have ham som bruger af dette forum.

Derfor er han hermed deaktiveret.

NanoQ/coadmin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. maj 2002 - 22:57 #19
Eventuelle klager over dette kan stiles til info@eksperten.dk