Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
23. maj 2002 - 12:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gratis marsvin. Kan leveres til Skive, viborg og bjerringbro

Jeg er blevet bedt om at skaffe et marsvin et godt hjem.

den er meget kællen og laver for det meste de mest umulige ting som ikke kan betegnes som andet end direkte tossede...

Dog er der ikke bur med.
Fyren som skulle af med den kom ved et uheld til at sætten den sammen med en af det andet køn så......
anyways det er hunden han skal af med og en dyrelæge har bekræftet at hun IKKE er gravid..

Hvad bur angår så bor den for øjebliket i en bakke som den kun forlader hvis ham stiller mad/vand udenfor bakken, så næsten alt der kan indeholle en smule hø kan bruges.

den spiser almen gnaverplanding samt frugt og grønt en pose gnaverblandning koster ca. 40 KR. og holder en til to månder.....

point er naturligvis til den der tager den, plus 60 mere hvis ønsket.
Avatar billede askhoej Praktikant
23. maj 2002 - 12:42 #1
I Ecuador er nationalretten friturestegt marsvin og jeg kan bekræfte at det er en ganske udemærket spise, hvis man kan klare synet.

/askhoej

http://www.pilot.co.uk/NewFiles/PFood_GuinPig.html
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2002 - 12:43 #2
Prøv evt. også at indrykke din annonce her:

http://www.dyreklinik.net/gratisannoncer.html

Der kunne en aftager nok være.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2002 - 12:43 #3
Hvis du kan forklare mig hvordan løsningen på dette "problem" kan være tilgængelig for alle Ekspertens brugere, vil jeg kunne acceptere du udlover point for svar.

Men ellers vil jeg mene den ikke holder i dette tilfælde.

NanoQ/coadmin
Avatar billede padde Nybegynder
23. maj 2002 - 12:47 #4
Jeg har altid ønsket mig et marsvin... men jeg er bange for, at mine to hund vil synes, det er en lidt for god ide  ;-)
Avatar billede loonz Nybegynder
23. maj 2002 - 12:53 #5
nanoq, vi kunne følge askhoej's eksempel og holde en grillaften for hele Eksperten.dk teamet... Ej, Undskyld mouse-the-mighty!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2002 - 12:53 #6
Jeg vil lige tilføje, at min personlige mening er, at det er dybt uetisk at betale for at komme af med et husdyr.

Et husdyr, uanset art, kræver meget af sin ejer. Ejeren skal sætte sig grundigt ind i passe og pleje af dyret. Man anskaffer sig ikke bare et husdyr efter en pludselig indskydelse.

At du vælger at betale point til den der vil tage dyret, kunne opfordre svage sjæle til kun at anskaffe sig et marsvin, for at score nogle point. Deri ser jeg et etisk problem.
Avatar billede loonz Nybegynder
23. maj 2002 - 12:58 #7
I'm right behind you nanoq! Jeg håber IKKE der er nogen der gerne vil tage imod marsvinet, bare for nogle points. Den skal jo passes og plejes, der skal købes mad og hø, så det kan på ingen måde betale sig at tage imod den bare for at få points, medmindre man i forvejen var på udkig efter et lille husdyr...
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
23. maj 2002 - 13:04 #8
Det er selvfølig rigtig at det er et "forkert" meneske der tager dyret for at få pointne.....

men på den ande side så er det for det først en forholds svær process med hvor skal den hen og hvor mødes vi osv. og for det andet så for jeg jo en personlig kontakt med personen og kan se hvordan han/hun tager imod dyret og som den dyre ven jeg nu engang er så har jeg en rimelig god "feal" med om en person er egnet til at tage sig af et dyr (og det er faktisk alle der er det)

desuden regner jeg med at bruger på experten er så modne af sig at de liige tænker sig om en exstra gang inden de siger "ja jeg vil gerne ha et kæledyr"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. maj 2002 - 13:27 #9
Spar hellere på dine point. Vil en bruger gerne have marsvinet, er det vel belønning nok i sig selv :)

Jeg vil lige nævne at hvis ikke du er kommet af med det inden weekenden, har jeg muligvis en aftager... men det vender jeg lige tilbage til.
Avatar billede padde Nybegynder
23. maj 2002 - 13:28 #10
faldt lige over dette link - der står vist en masse om Marsvin: http://www.marsvin.net/index.html
Avatar billede padde Nybegynder
23. maj 2002 - 13:28 #11
NB - Hvor gammelt er omtalte marsvin?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
23. maj 2002 - 13:33 #12
nanoq => okay det lyder godt.... jeg skriver herinde når/hvis jeg kommer af med det......

padde => puuuha det ved jeg faktisk ikke.... den ser ud til at være fuld voksen. Men jeg kan lige prøve at finde ud af det.
Avatar billede chr_s Nybegynder
23. maj 2002 - 13:40 #13
Jeg vil gerne tage den.

ICQ: 147525245

CHR
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
23. maj 2002 - 14:29 #14
okay det ser ud til at den bliver givet vidre på søndag.
hvis så giver jeg pointne da
Avatar billede anjensen1 Novice
23. maj 2002 - 15:41 #15
man vil hade mig..
men
æh hvaffor' ska' du finde et hjem til et marsvin når det er hunden han vil af med..?
(im a stinker)
Avatar billede namnam Nybegynder
24. maj 2002 - 11:07 #16
Hvad med det der marsvin... Er det kommet ud til det gode hjem?
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
26. maj 2002 - 22:13 #17
nej desværre endnu ikke den står stadig frit til hvm der nu vil tage sig af den
Avatar billede mouse-the-mighty Nybegynder
07. juni 2002 - 12:50 #18
jeg bliver desvære nok nød til at tage pointe tilbage da der ikke er nogen der har taget den og det ikke ser ud til at komme flere indlæg......

anywho... hvis der er nogen af jer der syndts detter er svinsk gjort af mig så skriv lige et indlæg og vær forberet på at vent et sted mellem 24 og 48 timer med at få svar..... (har desvære ikke så meg tid til at chekke mail)
Avatar billede robotten Praktikant
07. juni 2002 - 12:53 #19
Godt nok at lukke, så har jeg det gule flag mindre ;)
Avatar billede robotten Praktikant
12. juni 2002 - 09:26 #20
Anyway, læs lige denne debat:

http://www.eksperten.dk/spm/221372
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
12. juni 2002 - 09:31 #21
Ej NanoQ> Det er et lidt løst grundlag det her

At du vælger at betale point til den der vil tage dyret, kunne opfordre svage sjæle til kun at anskaffe sig et marsvin, for at score nogle point. Deri ser jeg et etisk problem.

Ja et dyr skal have det godt, men Et marsvin er jo ikke det der kræver mest
Rent bur, hø mad og vand. noget leg og et par dyrlæge besøg for nejle og tænder
en 8 årig kan passe et marsvin med et vågent øje fra forældre

MC