Avatar billede barlach Nybegynder
23. maj 2002 - 13:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

onSelect => deSelect

jeg har en side hvor jeg gerne vil deaktivere at man kan selecte...altså når man klikker og trækker musen ned over siden skal det tekst, der bliver markeret, straks "deselectes"

de eneste jeg har fundet frem til er at proppe en onSelect() ind i <body> men jeg vil gerne vide hvad der skal stå inde i den...??
Avatar billede -master-d- Nybegynder
23. maj 2002 - 13:41 #1
hvad vil du bruge det til
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
23. maj 2002 - 13:43 #2
onselect="return false;"

det skulle gerne virke
Avatar billede barlach Nybegynder
23. maj 2002 - 13:48 #3
>>dawin, nix. det er stadig selected
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
23. maj 2002 - 13:49 #4
damn.. det skal da være på

onselectstart="return false;"
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. maj 2002 - 13:49 #5
Hvis du har nogle text-boxe kan du bare setFocus på en af dem, så snart man begynder at markere... Så forsvinder markeringen med det samme! Faktisk når man slet ikke at se den! ;)

- Jeg gjorde sådan:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>

<BODY onSelect="jaja.focus();">

Hej med dig!

<input type="text" name="jaja">

</BODY>
</HTML>
Avatar billede barlach Nybegynder
23. maj 2002 - 13:50 #6
på samme side har jeg et window der bliver åbnet ved onClick(). Når vinduet så lukkes er teksten i parent stadig selected. og det er det jeg gerne vil undgå
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. maj 2002 - 13:50 #7
Jeg prøvede også og se om det kunne lade sig gøre med en knap eller et billede, men jeg kunne kun få det til at virke med en textbox... =)
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. maj 2002 - 13:51 #8
Hehe! Jeg små sige at dawins svar var noget mere genialt end mit! *Gg*
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
23. maj 2002 - 13:52 #9
må os hellere lige lave et svar ... glemmer jeg altid *G*
Avatar billede barlach Nybegynder
23. maj 2002 - 13:53 #10
>> dawin, yepper, det virker ! onselectstart...den har jeg aldrig set før..

smid et svar.
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. maj 2002 - 13:55 #11
Barlach -> Er det fordi du vil stoppe folk fra at kopiere teksten fra dine sider? ;) Hvis dette er tilfældet vil jeg bare fortælle dig, at det stort set er umuligt... Der er tusind måder man kan slippe forbi diverse javascripts osv! ;)
Avatar billede barlach Nybegynder
23. maj 2002 - 13:58 #12
<<acid, nej =) ..det er lidt kompliceret. Jeg åbner et vindue med onClick og bruger mouseup og mousedown (til x og y).
når man så lukker vinduet igen kan man ikke straks åbne et nyt pga den tekst der er selected...indviklet ikk'??
Avatar billede acid-head Nybegynder
23. maj 2002 - 14:00 #13
Åh, sådan.. =) Det er lidt irriterende kan jeg godt se! ;)