Avatar billede arriva Nybegynder
24. juli 2000 - 22:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk IP

Jeg har ADSL forbindelse (TELEDK)med dynamisk IP... Jeg kunne godt tænke mig at sætte en ftp-server op så jeg kunne få fat i mine filer, selvom jeg ikke er hjemme...
Men hvad gør man så, når man har dyn. IP???
Jeg har set på www.dynip.com
men det koster jo noget!!!
Hvordan kan man gøre det gratis??
(Jeg er jo privat person :) )
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2000 - 01:01 #1
Lav et script på en webserver ude på nettet der læser din IP når du åbner en \'hemmelig\' side.
Sæt en browser til at åbne denne side så ofte det er nødvendigt.
Eller hvis du kan læse din IP direkte på dit interface. Så findes der programmer der kan FTP\'e en fil med adressen i op på en webserver på nettet.
http://www.tucows.com
Avatar billede dr-data Nybegynder
25. juli 2000 - 01:31 #2
der findes også en service på adressen http://www.tzo.com her kan man downloade et lille program som automatisk opdaterer dit gratisoprettede subdomæne hos tzo.com med din aktuelle ip eller ved offline (Programmet) kan den sættes til at pege på en anden adresse/ip

Det skal dos bemærkes at der her er tale om en trial service (du kan efter 30 dage betale for at beholde dit subdomæne eller gøre som en af mine venner \"tilmelde igen under nyt bruger id\"
Avatar billede arriva Nybegynder
25. juli 2000 - 10:17 #3
Det med script\'et lyder billigt :)
Problemet er bare at jeg ikke ville kunne finde ud af at lave sådan et script... Kender du ikke et sted på nettet hvor man kan downloade et?
Avatar billede victor44 Nybegynder
25. juli 2000 - 10:23 #4
Prøv at kigge på tucows efter et program der gør det hele for dig.
Det kunne hedde noget som ip poster eller lign.

Avatar billede kapsel Nybegynder
28. juli 2000 - 01:29 #5
Gå ind på yi.org

Opret en bruger

Download et \"klientprogram\" som sender din IP til deres servere hver gang du beder om det, og tast dit brugernavn ind i det program...

Og så er du kørense som arriva.yi.org ;)

eller hvad du nu vælger ;)

</kapsel>
Avatar billede arriva Nybegynder
28. juli 2000 - 11:31 #6
er yi.org gratis?
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. juli 2000 - 11:51 #7
Jeps, 100%
Avatar billede arriva Nybegynder
28. juli 2000 - 11:56 #8
ok....
det var lige det jeg ledte efter.. tak!
Avatar billede kapsel Nybegynder
28. juli 2000 - 11:59 #9
np, har selv brugt programmet/klienten, men får CC 1meg, så sætter jeg ftp.kapsel.dk til at pege til den.. hehe ;)
Avatar billede arriva Nybegynder
28. juli 2000 - 13:07 #10
der er også noget der hedder dyndns.dk
det er også gratis... fik jeg lige at vide
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
20. august 2000 - 14:03 #11
Hey, sprøgsmålet er godt nok lukket, men der findes også en dansk service, men du skal havde en side til at være åben hele tiden, heller ikke noget problem, hvis du har adsl jo
Http://www.dyndns.dk
Avatar billede carter Nybegynder
05. oktober 2000 - 23:30 #12
ja, undskyld forsinkelsen, men en glimrende service er også selfhost.com
Avatar billede jps2mt Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:23 #13
Eller www.myip.org, som jeg selv bruger... :-)