Avatar billede lhdesign Nybegynder
26. maj 2002 - 16:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opret forbindelse til mellem www sted og lokal DB

Jeg ønsker ayt oprette forbindelse mellem min lokale DB og mit www side. Jeg fandt denne kode i et spørgsmål fra en anden spørger.<%
Option Explicit
Response.Expires = -1000

Dim oConn
Dim oRS
Dim sSQL
Dim sColor

Response.Write("<font size=2 face=arial>")
Response.Write("Brinkster Example #1<br>")
Response.Write("Database Select Example Using Microsoft's Northwind Sample Database<br><br>")

Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
              "Data Source=" & Server.MapPath("\UserName\db\BrinksterExampleDatabase.mdb") & ";" & _
              "Persist Security Info=False")

sSQL = "SELECT ProductName, QuantityPerUnit, UnitPrice, UnitsInStock FROM Products"
Set oRS = oConn.Execute(sSQL)

    Response.Write("<table border=1 cellpadding=1 cellspacing=1 style='font-family:arial; font-size:10pt;'>")
    Response.Write("<tr bgcolor=black style='color:white;'><td>Product Name</td>")
    Response.Write("<td>Quantity Per Unit</td>")
    Response.Write("<td align=right>Price</td>")
    Response.Write("<td>In Stock</td></tr>")

sColor = "white"

Do While NOT oRS.EOF

    If sColor = "silver" Then
        sColor = "white"
    Else
        sColor = "silver"
    End If

    Response.Write("<tr bgcolor='" & sColor & "'>")
    Response.Write("<td>" & oRS("ProductName").Value & "</td>")
    Response.Write("<td>" & oRS("QuantityPerUnit").Value & "</td>")
    Response.Write("<td align=right>$" & oRS("UnitPrice").Value & "</td>")
    Response.Write("<td align=right>" & oRS("UnitsInStock").Value & "</td></tr>")

    oRS.MoveNext

Loop

    Response.Write("</table><br><br>")

oConn.Close
Set oRS = Nothing
Set oConn = Nothing

%>
Men hvor insættes denne kode?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
26. maj 2002 - 16:24 #1
Vil du bare vide hvordan man laver en forbindelse eller hvad,

så tjek det her : http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp.

Den du nok skal bruge er som i tutorialen en dsn-less forbindelse

'Den næste linie er ADO og opretter et forbindelses objekt.
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' DSN er forbindelsen til i dette eksempel en Access database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
' Åbner databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

Håber du kan bruge mit svar
Avatar billede lhdesign Nybegynder
26. maj 2002 - 16:31 #2
Det kan jeg nok men hvor placeres den kode til forbindelsen for det står der ikke noget.

Mvh
lhdesign
Avatar billede -master-d- Nybegynder
26. maj 2002 - 16:37 #3
i access ?
Avatar billede lhdesign Nybegynder
26. maj 2002 - 16:44 #4
Ja men som mondul eller hvad kan du ikke være mere præcis?
Giv et eksempel på hvor din kode skal plaseres.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
26. maj 2002 - 18:15 #5
jeg troede måske det var webstedet du ville have det på..
Avatar billede terry Ekspert
30. maj 2002 - 21:02 #6
lhdesign>You can NOT make a connection from your local dB and your WEB, access doesnt allow this?
Avatar billede terry Ekspert
03. juni 2002 - 19:08 #7
lhdesign are you still there?
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2002 - 20:47 #8
how about responding here!
Avatar billede lhdesign Nybegynder
09. juni 2002 - 21:02 #9
Udskyld terry
Jeg trode at spørgsmålet var besvaret, jo der er et www sted det er www.lhdesign.dk hvor jeg er nødtil at copy mine databaser til og fra mit www sted og personlige pc.

med venlig hilsen
Avatar billede terry Ekspert
09. juni 2002 - 21:19 #10
thanks :o)