Avatar billede freefreelancer Nybegynder
29. maj 2002 - 13:29 Der er 10 kommentarer

Netværk!

hej eksperter!

Jeg har lige fået en switch og massere af kabler ind af døren. Jeg skal haveet netværk op mellem en win xp pro dk maskine og en win 2k pro dk maskine. Jeg har aldrig prøvet det før.
Jeg har tilsluttet begge maskiner til switchen men hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2002 - 13:32 #1
har du noget internet der skal deles?

opret W2K brugeren på XP PC'en med samme brugernavn og password

dette vil ikke virke hvis du skal på nettet.. men vil give netværk
WinXP
IP 10.0.0.2
subnetmaske 255.255.255.0

W2K
Ip 10.0.0.3
subnetmaske 255.255.255.0

så burde de kunne finde hinanden..

hvis du har noget internet der skal deles.. så skal vi have at vide har du har af udstyr.. (router, modem, udbyder, osv..)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. maj 2002 - 13:33 #2
du kan sætte xp cdromen i din win 2k pro maskine og sætte netværket op fra den skive. så skulle xp sætte det op automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 13:33 #3
Klikke på start - hjælp og support - der er en rigtig god guide.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
29. maj 2002 - 15:33 #4
rkhdk >  Ja jeg har noget internet der skal deles :)
Her er lidt oplysninger!

Router: cisco 677 !

Forbindelse: tiscali 256/256 erhverv!

Switch: TekComm 5 port mini switch !

Det var det :)

Jeg har sat det gule stik der før gik fra væggen til routeren ind  i switchen og så sat et stik fra switchen og til hver af mine pc´er!
Andet har jeg ikke gjort :)

Venter spændt!

På forhånd tak.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
29. maj 2002 - 15:37 #5
Desuden aner jeg ikke hvor jeg skal skrive alle de ting du kommer med såsom ip og subnetmaske :)
Jeg har sat pointene op så håber jeg på mere forklaring.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2002 - 15:40 #6
du lader PC'erne, selv finde IP adresser!

Cisco 677 virker som en DCHP server (automatisk tildelere IP'er osv.. til brugerene)

så det burde virker nu?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
29. maj 2002 - 15:44 #7
Altså jeg skulle bare sætte alle tingene sammen og så burde det virke?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. maj 2002 - 08:17 #8
ja det burde det..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. september 2002 - 09:35 #9
har du fået det til at virke?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. september 2002 - 09:36 #10
damn, bruger deaktiveret :(