Avatar billede barlach Nybegynder
31. maj 2002 - 12:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få sscanf() til at virke

Jeg har en String  <EventNo>19</EventNo> som jeg gerne vil have splittet op i $elements=array(<EventNo>,19,</EventNo>)

jeg har prøvet med (..lidt ynkeligt forsøg)noget :

$xmlstring="<EventNo>19</EventNo>";

$elements = sscanf($xmlstring,"<%s>%s<%s");

var_dump($elements);

men det virker ikke
1. det ser ud til at den ikke kan klare < > og det hjælper ikke at slashe dem

2. den fjerner jo seperatoren så det er nok ikke den optimale function at bruge men jeg kunne ikke finde andre.

det var for at kunne gøre det i en function så jeg ikke skal ud i noget split(), strchr() osv....så det behøver du ikke foreslå.

Er det mig der ikke bruger sscanf() rigtigt eller kan det bare ikke lade sig gøre?
Hvis du kan lave en løsning med ereg elign er det også godt.

Ja, det er xml men det er ikke parsing med php's xml functions jeg leder efter.

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2002 - 13:29 #1
if (ereg("^(<[^>]*>)([^<>]*)(</[^>]*>)$",$dinstreng,$elements)) {
  print "$elements[1],$elements[2],$elements[3]";
}

utestet...
Avatar billede barlach Nybegynder
31. maj 2002 - 13:34 #2
jojo..genialt. zillion tak
jeg må tage mig asmmen og lære ereg() en dag...når der ikke er vm =)

smider du et svar ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2002 - 13:42 #3
Spar dig lidt ulejlighed og start med preg-erne i stedet for.
Hvad er vm?
Avatar billede barlach Nybegynder
31. maj 2002 - 14:22 #4
1-0 til senegal
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2002 - 14:24 #5
Hmm, 1-0 - det minder om et eller andet spil?
Avatar billede barlach Nybegynder
31. maj 2002 - 14:27 #6
hehe...læste din kommentar forkert..læste "hvad med vm" =)