Avatar billede rotator Nybegynder
06. juni 2002 - 22:38 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

TDC ADSL mellem 2 computere

Hejsa..

Nu har jeg kigget lidt omkring her, men kan sq ikke rigtigt finde et svar så nu er jeg nødt til at spørge.

Har ADSL med TDC...(Mender det er modem jeg..kan ikke lige huske det, men boksen hedder XpressLink). Skal jeg have en hub for at dele ADSL'en mellem 2 computere eller hvorledes?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 22:49 #1
Du skal bruge en HUB,Switch eller en router
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 22:50 #2
jaeh du skal bruge en hub! og så smækker du bare stikkende deri, men de kommer jo til at køre under sammen ip..  Men det er jo lige meget.. så længe man ikke skal bruge ip-adresse
Avatar billede fastwrite Nybegynder
06. juni 2002 - 22:51 #3
Køb du heller en switch - 10/100 - de er rimelige i pris. Kør DHCP-protokollen - så finder computeren selv ip-adressen.. nemmere kan det næsten ikke blive.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 22:53 #4
Jeg fordeler selv med en switch så du kan fx købe denne her

http://edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684757891
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. juni 2002 - 22:54 #5
Jep
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. juni 2002 - 22:54 #6
Hov, skulle hvis lige have opdateret først :-)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
06. juni 2002 - 22:55 #7
Men jeg vil da sige at det er bedst at købe en switch.
Avatar billede codie Nybegynder
06. juni 2002 - 23:07 #8
Vi har osse TDC ADSL hjemme hos os, og vi har osse to computere og gæt hvad vi bruger ? Switch ! Den ordner næsten det hele selv.. :)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 23:09 #9
DU SKAL IKKE PILLE VED XpressLink, fordi at det er den boks som dele dit telefonsinal og dit adsl signal..... Ville være meget dumt at gøre det.
Du skal dele din internet forbindelse ved hjælp af en switch og en router. Hvis du køber en d-link DI.804V http://www.dlink.com/products/broadband/di804v/ så skal du ikke bruge en switch. Det koster måske lige penge, men er den bedste løsning.

Opsætning:

Forbind ADSL modems 10BT (eller hedder den 10 BAST) til rounterens wan port med et lige-igennem kabel. Og så forbinder du dine 2 computer til rounter med et lige-igennem...BEMÆRK AT HVIS DU HAR NETEXPRESS ADSL KAN DU IKKE BRUGE EN D-LINK 804v ROUTER.. Puuu det var meget
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 23:36 #10
Hov forresten min er købt hos www.datatel.dk
Den fordeler fint og jeg mener ikke at man skal bruge router
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
07. juni 2002 - 11:16 #11
Brug en switch - prop kablet(det krydsede som fulgte med) fra adsl-modemet i uplink-porten på switchen og de to computere i hver sin downlink-port. Husk at du skal bruge kabler som IKKE er krydset mellem computerne og switchen.
Avatar billede bad24 Nybegynder
07. juni 2002 - 11:18 #12
du kunne også smide et til netkort, i den ene computer, men så skal den stå tændt hele tiden
Avatar billede _et Praktikant
07. juni 2002 - 14:22 #13
Det nemmeste er at købe en lille hub uden uplink port, og 2 straight kabler.

Så sætter du bare et kabel fra de 2 computer og modemet i en port hver, det betyder ikke noget med placeringen

Hvis du har planer om at få flere computere på , så bestil flere ip adresser hos TDC. ( 10kr om månede pr par. max 6 ip'er )

Hvis du har fast ip SKAL du bruge en router
Avatar billede _et Praktikant
07. juni 2002 - 14:24 #14
til hansen.dk > Det er ikke noget problem at bruge D-Link 804 routeren på NetExpress, den kan sagtens køre PPPoE