10. juni 2002 - 20:01Der er
4 kommentarer og 1 løsning
double-buffering
Det med at DGI blinker når man får et billede til at rykke sig på sin form...Er der nogle som kender nogle gode links hvor double-buffering bliver brugt??
Well, hvis man tager en Imagebox i Builder 5.0 c++ og får den til at bevæge sig rundt på formen, så blinker ImageBoxen nogle gange..Det er monster irreterende.. :)
Double-buffering er jo noget mere hardware teknisk, dvs. du skal flytte dig længere "ud" mod grafik-kortet, for at kunne udnytte det. Fidusen i double-buffering er jo at man opbygger sit billede i "baggrunden", og så først gør det synligt når man er færdig.
Du kan opnå noget der ligner, uden at skulle til at ty til OpenGL eller DirectX, ved at lave to TImage komponenter på din form - den ene Visible=true, den anden Visible=false. Så tegner du din grafik på den usynlige, og laver om på de to properties når du er færdig og så fremdeles.
Altså noget i stil med:
class TForm1 : TForm { // IDE managed TImage *Image1; TImage *Image2;
Jeg tror den kære danielhep mener backbuffering istendet for double buffering. Du renderer til et DC i hukommelsen og når du har renderet en hel scene så "flipper" du indholdet af din backbuffer over på et DC i et vindue. Brug DirectDraw til 2d grafik.. det er en del nemmerer når man først har fået fat i det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.