Avatar billede tue Nybegynder
24. juni 2002 - 14:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan? Der skal være en måde!

Hver gang man læser noget om XML står der altid at det er en genial teknologi til at dele data over nettet. Det er da også rigtig nok, men kan det virkelig passe at man kun kan hente denne data med asp eller php? Findes der ingen clint-side teknologier som kan hente denne data?

Alle mulige løsninger og ideér er velkommende!

(Vi har egen server så der er også mulighed for at installere software, hvis dette kan hjælpe)
Avatar billede getalife Nybegynder
24. juni 2002 - 14:14 #1
XLST?
Avatar billede getalife Nybegynder
24. juni 2002 - 14:14 #2
og det skulle være XSLT... :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:16 #3
getalife >> XSLT er da lige så serverside som ASP/PHP !
Avatar billede tue Nybegynder
24. juni 2002 - 15:33 #4
Det er sådan set lidt lige meget om teknologien er server-side baseret, den skal bare helst ikke kræve noget specielt af den eksterne server.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 16:07 #5
JavaScript og VBScript kan sagtens lege med - bare der f.eks. er nogle ActiveX Objekter der kan hjælpe...

/CS
Avatar billede tue Nybegynder
24. juni 2002 - 16:48 #6
JavaScipt tillader ikke overførsel mellem domæner, så det er udelukket. Men jeg ved ikke med VBScript, men det skal selvfølgelig være i clint-side format og ikke som ASP.
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 16:51 #7
tue> Prøv at gå ind på dette link, det vil giver dig en meget bedere forståelse for XML og des DOM...

http://www.w3schools.com/dom/

//>Rune
Avatar billede getalife Nybegynder
24. juni 2002 - 16:54 #8
Uhm.. er der noget jeg har misforstået.. eller er XSL ikke client-side?
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 16:57 #9
getalife> Jov...

//>Rune
Avatar billede getalife Nybegynder
24. juni 2002 - 16:58 #10
Jamen...
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 17:00 #11
*lol*

//>Rune
Avatar billede getalife Nybegynder
24. juni 2002 - 17:03 #12
Jeg er totalt forvirret.. hvorfor ikke bruge XSL til dette?
Det er vel det XSL er beregnet til?
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 17:07 #13
getalife> Jov, præcist! -Men her spørger han på en måde som lyder meget som om han vi have det i en for a DOM... så jeg tror dette er det rette vi har fat i! -Men han kunne jo prøve at kigge forbi XSL
http://www.w3schools.com/xsl/

En af de geniale ting ved XML er netop XSL, pga. des nemme arbejdsmåde!

//>Rune
Avatar billede tue Nybegynder
24. juni 2002 - 18:39 #14
DOM dur ikke, da det igen giver speciele krav til den eksterne server og/eller bruger. Jeg har nu gennemgået http://www.w3schools.com/xsl/ men der står ikke noget der omhandler min problemstilling, så jeg ville blive glad for andre links og meget gerne eksempler som jeg kan arbejde med.
Avatar billede tue Nybegynder
24. juni 2002 - 22:31 #16
getalife > Kan du ikke komme med et XSL eksempel som omhandler min problemstilling?

Kontakt mig evt på:

Icq# 58548143
Messenger: t_sandal@yahoo.com
Avatar billede tue Nybegynder
26. juni 2002 - 02:31 #17
Efter at have snakket med medions og getalife har vi i samarbejde fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre. Medions har dog nævnt at et applet måske kunne være en løsning, så det vil jeg også prøve.

Tak for hjælpen selvom vi ikke fandt en løsning :)