Avatar billede meltedmoon Novice
27. juni 2002 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Form list/menu

Jeg har en side med en lang liste og en form hvor der er en select drop-down menu i, så man kan vælge forskellige former for sorting af listen.

Mit problem er så at hver gang man vælger noget i drop-dowm-menuen og submitter, så står det første punkt i menuen der igen. Jeg vil gerne have det sådan at når man har valgt noget i menuen, så er udgangspunktet det valgte efter man har submittet.

Nogen der kan hjælpe???
Avatar billede tmceu Praktikant
27. juni 2002 - 13:39 #1
Du kan eks. udskrive options til select'en med en loop som denne:

SelectedOption = Request.Form("Felt") ' værdien af det valgte felt

Do Until objRS.EOF

If objRS("Felt") <> SelectedOption Then
  Response.Write "<OPTION VALUE=""" & objRS("Felt") & """>" & objRS("Tekst") & "</OPTION>"
End If
objRS.MoveNext
Loop
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 13:40 #2
<%If request.form("menupunkt") = dette menupunkt then%>selected<%end if%>
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 13:41 #3
Og if-sætningen skal så ind i din option.
Avatar billede tmceu Praktikant
27. juni 2002 - 13:44 #4
Sorry, ignorer mit svar - jeg havde ikke læst spørgsmålet ordentligt :-)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 13:45 #5
Hvordan ser din kode ud?