Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 15:37 Der er 35 kommentarer og
3 løsninger

response.write

Hej med jer,
I en access database har jeg et felt der hedder bjarne, men hvis jeg skriver flg. får jeg ikke det output jeg gerne vil have: <br>
if rs("bjarne") <> "" then response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne")
<br>
Feltet "bjarne" er ikke tomt, men det eneste der bliver udskrevet er "Bjarnes computer:" og det er det jo ikke meget ved...
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 15:40 #1
Har du kun een række i databasen?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
27. juni 2002 - 15:46 #2
Prøv lige med :

response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne") & "
<br>"
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 15:47 #3
nej men det er kun én række der er trukket ud (via et id numer)
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 15:52 #4
-master-d- >> ja det giver det rigtige, men så får jeg ikke testet på om cellen er tom :-(
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 15:53 #5
if rs("bjarne") <> "" then
response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne")
End if
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 15:56 #6
skovtrold>> beklager indholdet af "bjarne" bliver stadig ikke udskrevet :-(
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 15:57 #7
Den her:

if rs("bjarne") <> "" then
response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne") & "
End if
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 15:59 #8
skoctrold>> unterminated string constant - der må mangle en " et sted...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
27. juni 2002 - 16:01 #9
ja ja det var jo også kun din response,write sætning jeg rettede, sådan her

if rs("bjarne") <> "" Then
response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne") & "
<br>"
Else
Response.Write "feltet er tomt."
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 16:01 #10
Hvad får du ved det her:

if rs("bjarne") <> "" then
response.write rs("bjarne")
End if
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 16:03 #11
Jeg forstår nu ikke hvorfor nedenstående ikke virker....

if rs("bjarne") <> "" then
response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne")
End if
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 16:07 #12
Jeg ved heller ikke hvorfor, koden er som flg. :
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("respons.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL ="Select * from respons where arbejdsid = " & Request.Querystring("arbejdsid") & " "
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Response.Write "<h1>" & "Den " & rs("dato") & " fra " & rs("start") & " til " & rs("slut") & "</h1>"
if rs("bjarne") <> "" then
response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & rs("bjarne") End if
%>
fejlen kan ses her: http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test.asp
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 16:08 #13
Flyt End if ned på en linie for sig selv.
Avatar billede mr-d Nybegynder
27. juni 2002 - 16:11 #14
det har jeg gjort nu, og så er der ingen fejl - men samme resultat som jeg startede med - indholdet af rs("bjarne") udskrives ikke :-(
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
27. juni 2002 - 16:21 #15
Prøv med
navn = trim(replace(rs("bjarne").value, chr(13), "<br>"))
if navn <> "" then
  response.write "<b>Bjarnes computer:</b><br>" & navn)
End if
Avatar billede skovtrold Nybegynder
27. juni 2002 - 16:21 #16
Prøvede du -master-d- 's forslag kl. 16:01:14 ?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
27. juni 2002 - 16:26 #17
how... er feltet "bjarne" et tekstfelt?? Hvis det er det skal du tage det ud før de andre felter i recorden

/J
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:26 #18
-master-d- 16.01.14 giver flg. fejl: Unterminated string constant, den kan ses her:
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test.asp?arbejdsid=1
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 11:28 #19
Prøv lige det her:

<%if rs("bjarne") <> "" then%>
<b>Bjarnes computer:</b><br><%=rs("bjarne")%>
<%End if%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:29 #20
just4fun 16.21.01 giver expected end of statement:
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test2.asp?arbejdsid=1
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 11:30 #21
Prøv den her

<%
  tmpBjarne = rs("bjarne")
  if tmpBjarne <> "" then
%>
  <b>Bjarnes computer:</b><br>
  <%=tmpBjarne%>
<%
  End if
%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:32 #22
skovtrold 11.25.13 giver expected statement:
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test3.asp?arbejdsid=1
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 11:34 #23
Du skal ikke starte med <% hvis du har gjort det een gang inden. Så fjern <%
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 11:34 #24
eller

<%
tmpBjarne = rs("bjarne")

If tmpBjarne <> null then
  response.write("<b>Bjarnes computer:</b>")
  response.write("<br>")
  response.write(tmpBjarne)
End if
%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:35 #25
a-torsten 11.30.01 giver samme fejl som forrige, expected statement: http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test4.asp?arbejdsid=1
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:36 #26
I access databasen er feltet valgt som et "notatfelt" - har det noget at sige. (det er ikke et tekstfelt da der ikke var plads til mere end 100 tegn)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 11:36 #27
Fjern <%
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 11:38 #28
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("respons.mdb")
Conn.Open DSN

SQL ="Select * from respons where arbejdsid = " & Request.Querystring("arbejdsid") & " "
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "<h1>" & "Den " & rs("dato") & " fra " & rs("start") & " til " & rs("slut") & "</h1>"

tmpBjarne = rs("bjarne")

If tmpBjarne <> null then
  response.write("<b>Bjarnes computer:</b>")
  response.write("<br>")
  response.write(tmpBjarne)
End if

%>
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 11:38 #29
if rs("bjarne") <> "" then%>
<b>Bjarnes computer:</b><br><%=rs("bjarne")%>
<%End if%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:41 #30
a-torsten 11.34.20 gav bare en blank side ?!?
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test5.asp?arbejdsid=1
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:44 #31
a-torsten 11.38.24 gav en næsten blank side, kun linien med datoerne blev udskrevet:
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test5.asp?arbejdsid=1
og jeg er sikker på at feltet ikke er tomt!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 11:46 #32
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("respons.mdb")
Conn.Open DSN

SQL ="Select * from respons where arbejdsid = " & Request.Querystring("arbejdsid")
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "<h1>" & "Den " & rs("dato") & " fra " & rs("start") & " til " & rs("slut") & "</h1>"

tmpBjarne = rs("bjarne")

If tmpBjarne <> "" then
  response.write("<b>Bjarnes computer:</b>")
  response.write("<br>")
  response.write(tmpBjarne)
End if

%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:48 #33
skovtrold 11.38.36 skriver Bjarnes computer, men stadig ikke indholdet af rs("bjarne")
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test6.asp?arbejdsid=1
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:51 #34
så lykkedes det, men a-torsten 11.46.23:
http://mail2.hag-gym.dk:8090/martin/respons/test7.asp?arbejdsid=1
...Så skal jeg "bare" til at fordele pointene - det bliver ikke let :-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 11:57 #35
Du får lige en lidt pænere kode....

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("respons.mdb")
Conn.Open DSN

aid = request.querystring("arbejdsid")

SQL ="SELECT * FROM respons WHERE arbejdsid = " & aid
Set rs = Conn.Execute(SQL)

    response.Write("<h1>")
    response.write("Den " & rs("dato"))
    response.write(" fra " & rs("start"))
    response.write(" til " & rs("slut"))
    response.write("</h1>")

tmpBjarne = rs("bjarne")

If tmpBjarne <> "" then
    response.write("<b>Bjarnes computer:</b>")
    response.write("<br>")
    response.write(tmpBjarne)
End if
%>
Avatar billede mr-d Nybegynder
28. juni 2002 - 11:58 #36
takker
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 11:58 #37
Fair fordeling - og tak :-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. juni 2002 - 12:01 #38
Takker :o)