Avatar billede kingguro Nybegynder
22. juli 2002 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kom til at slette en conf fil.

Jeg havde installeret proftpd og kom til at slette proftpd.conf? Jeg har skrevet apt-get remove proftpd og derefter apt-get install proftpd for at se om det oprettede en ny conf fil. Men når jeg prøver at instalere det igen, så skriver den at conf filen mangler.
Hvordan fjerne jeg det fuldstændig, så jeg kan instalere det igen??
Avatar billede razor Nybegynder
22. juli 2002 - 19:13 #1
apt-get --purge remove proftpd && apt-get install proftpd
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. juli 2002 - 19:32 #2
ellers:
# dpkg-revonfigure proftpd
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. juli 2002 - 19:33 #3
ARGH...
# dpkg-reconfigure proftpd
Avatar billede kingguro Nybegynder
22. juli 2002 - 23:14 #4
apt-get --purge remove proftpd && apt-get install proftpd.. Jeg har prøvet at skrive det. Men den kommer stadig og brokker sig over en manglende conf fil!!

Helt præcis skrive den :

cp: cannot stat `/etc/proftpd.conf': No such file or directory
dpkg: error processing proftpd (--configure):
subprocess post-installation script returned error exit status 1
dpkg: dependency problems prevent configuration of proftpd-common:
proftpd-common depends on proftpd | proftpd-mysql | proftpd-pgsql | proftpd-ldap; however:
  Package proftpd is not configured yet.
  Package proftpd-mysql is not installed.
  Package proftpd-pgsql is not installed.
  Package proftpd-ldap is not installed.
dpkg: error processing proftpd-common (--configure):
dependency problems - leaving unconfigured
Errors were encountered while processing:
proftpd
proftpd-common
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
kingguro2:/home/kingguro# apt-get --help
apt 0.5.4 for linux i386 compiled on Aug 19 2001 01:02:26
Usage: apt-get [options] command
      apt-get [options] install|remove pkg1 [pkg2 ...]
      apt-get [options] source pkg1 [pkg2 ...]

apt-get is a simple command line interface for downloading and
installing packages. The most frequently used commands are update
and install.
Avatar billede kingguro Nybegynder
22. juli 2002 - 23:26 #5
Lige meget.... Det virkede alligevel, bare man skrev det hver for sig uden && i mellem ??? Men tak :)