Avatar billede aceofspair Nybegynder
01. august 2002 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Chat Program om til ActiveX Control

Jeg har lavet en chat i Builder 5 C++. Den skal virke på en hjemmeside, hvor en bruger skal eksekvere programmet fra. Jeg vil gerne have det lavet om som et ActiveX Control.

Grunden til det er, at hvis jeg bare lagde det op på hjemmesiden som alm. link ville en bruger kunne downloade Programmet. Det er jeg ikke interesseret i. Programmet skal kunne kunne eksekveres fra Hjemmesiden.

En anden lille ting. Er at der skal bruges nogle DLL filer før at en bruger kan bruge porgrammet. Dem har jeg selvfølgelig. Men det skal være så nemt for en bruger at kunne køre chatten uden at skulle installere DLL filer på sin Comp.
Avatar billede soepro Nybegynder
02. august 2002 - 14:44 #1
Under 'Project->Options' og 'Packages' fanen, kan du ved at fjerne afkrydsningen i 'Build with runtine packages', samt under fanen 'Linker' og fjerne krydset i 'Use Dynamic RTL' få alle anvendte DLL'er til at blive linket med ind i dit endelige program.

Når du "starter" dit project, skal du via 'File->New ...' og 'ActiveX' fanen vælge en ActiveX component der svarer til det du vil lave - f.eks. 'ActiveX form'. Herefter laver du det samme som i et alm. program - du kan sikkert slippe afsted med direkte at bruge de units du allerede har lavet, hvis du har "delt" din kode rigtigt.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
02. august 2002 - 15:45 #2
Ok. så virker programmet uden Dll filer, da de er implmenteret, Men jeg skal også bruge en HTML el. JAVA kodning til at åbne en fil. Programmet skulle jo meget gerne kunne køres fra hjemmesiden. Men ikke kunne downloades.

Hvordan gør jeg det.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
02. august 2002 - 15:46 #3
Hvis vi så glemmer at lave programmet om til ActiveX Control og bare køre det via hjemmesiden. Hvordan kan det lade sig gøre
Avatar billede soepro Nybegynder
02. august 2002 - 16:14 #4
ActiveX kontroller kan vist kun læse/skrive filer på brugerens PC'er, hvis han eksplicit tillader det. Derimod kan du godt lave cookies, men det ved jeg ikke hvordan man gør. Kan du ikke gemme det du lægger i filen i selve ActioveX controllen ?

Cookies kan du lave vha. JavaScript i HTML-siden sådan her:

<script language='JavaScript'>
        function getCookieVal(offset) {
            var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset);
            if (endstr == -1)
            endstr = document.cookie.length;
            return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr));
        }
        function GetCookie(name) {
            var arg = name + "=";
            var alen = arg.length;
            var clen = document.cookie.length;
            var i = 0;
            while (i < clen) {
                var j = i + alen;
                if (document.cookie.substring(i, j) == arg)
                return getCookieVal (j);
                i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1;
                if (i == 0) break;
            }
            return null;
        }
        function SetCookie(name, value) {
            var argv = SetCookie.arguments;
            var argc = SetCookie.arguments.length;
            var expires = (argc > 2) ? argv[2] : null;
            var path = (argc > 3) ? argv[3] : null;
            var domain = (argc > 4) ? argv[4] : null;
            var secure = (argc > 5) ? argv[5] : false;
            document.cookie = name + "=" + escape (value) +
            ((expires == null) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) +
            ((path == null) ? "" : ("; path=" + path)) +
            ((domain == null) ? "" : ("; domain=" + domain)) +
            ((secure == true) ? "; secure" : "");
        }
    </script>
Avatar billede soepro Nybegynder
02. august 2002 - 16:15 #5
Hvad du så kommer ned i cookien, er op til dig.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
02. august 2002 - 20:25 #6
Tak for hjælpen med DLL filerne, men det ville være nemmere at bare eksekvere Programmet fra hjemmesiden, istedet at lavet det hele om til en ActiveX Control. Jeg har for søgt, men kan ikke rigtig finde ud af problemet.

Men programmet må ikke kunne downloades.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
03. april 2003 - 09:20 #7

endnu en oprydning som jeg ikke har lavet ...
flovt...

her er dine points