Avatar billede i-o-i Nybegynder
02. august 2002 - 17:22 Der er 28 kommentarer

Switch hvordan?

Hej,

Jeg har lige købt en switch med 8 porte "3com" jeg skal bruge den til; at jeg kan køre internet på min to computer og vil gerne tilslute min printer sådan at jeg kan printe fra bege comp.

nu er bare spm. hvordan sætter jeg switceh op ?

//i-o-i
Avatar billede i-o-i Nybegynder
02. august 2002 - 17:26 #1
...jeg bruger Win XP  ver. eng.
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:27 #2
æh, sætter stikkene i? :O)
Nej, men en switch formidler jo blot trafikken.
Hvis du vil sætte en printer i din switch, skal du ha' fat i en decideret netværks-printer.
Avatar billede i-o-i Nybegynder
02. august 2002 - 17:30 #3
hmm
skal der ikke laves noget i TCP/IP ?
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:36 #4
Årh okay, du vil ha' dine to comps til at se/snakke sammen. Og den ene har printeren installeret? Er de tså'n du mener?

jow, så er det TCP/IP opsætningen du skal ha' fat i.
Avatar billede i-o-i Nybegynder
02. august 2002 - 17:40 #5
lige præcis...

men hvad skal jeg gøre ind i TCP/IP
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:42 #6
Går ud fra at du har netkort installeret i begge maskiner, og at de er tilsluttet din switch. Tjek lysene i switchen! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:44 #7
Åben "networkplaces" eller lign via "start-->indstillinger"
yeah, sorry har dansk XP!
Dobbeltklik på "Lan-connection" eller lign. og vælg "properties"
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:46 #8
Her skulle gerne være en TCP/IP protokol.
Hvis ikke der er, så vælg "install-->Microsoft-->TCP/IP" marker den og klik "Add"
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:47 #9
æh, forresten du skulle vel ikke ha ICQ?
Er lidt nemmere step by step
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:48 #10
Anyway, vi går ud fra at du har TCP/IP i egenskaber for din LAN-forbindelse.
Marker den, og vælg "Properties"
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:55 #11
Jeg foretrækker selv at bruge en fast IP-adresse til det interne netværk, d.v.s klik på "Brug følgende ip-adresse" og indtast 192.168.1.10 og subnetmask 255.255.255.0
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:57 #12
192.168.1.10--> 10 er så DIN comp. På den anden comp, kan du skrive f.eks. 20. De skal ha' hver deres nummer!
Lyder ikke som du har adsl lige p.t. og når du får det, skal det formodentlig køre på noget med 192.168.1.1
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 17:58 #13
Er du der?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. august 2002 - 20:36 #14
det med at hvis han skal have printeren på nettet bliver der skrevet han skal have en netværks printer det kan misforstås lidt ,det han skal bruge er en print server boks der bliver sat i det paralelle stik på printeren og så i nettet koster ca 1500 kr alt efter kvalitet
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. august 2002 - 20:37 #15
http://212.223.48.233/produkte/index.cfm?menu=produkte&CFID=319699&CFTOKEN=36329519

det er rigtige gode produkter vi kører med modellen txu 2111
Avatar billede sukos Juniormester
02. august 2002 - 20:39 #16
Ja, han skulle vel spise eller noget :O) Men det var åbenbart at han gerne ville ha' så de to comps kunne se hinanden, og han kunne printe ud fra den comp som ikke har printeren installeret.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. august 2002 - 20:41 #17
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. august 2002 - 20:43 #18
han kan printe til det ip nummer print boxen får på nettet ,dette skal være et fast nummer
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 10:30 #19
????? Hi med jer.
Jeg vil gå ud fra at bække computere kan se hianden på nettet.
Hvorfor deler du ikke printer som man deler en mappe.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
12. august 2002 - 12:54 #20
kommer der ikke snart respons på dette ? vedr status eller går man kun efter løsningen og beholder de 200 selv ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. august 2002 - 20:58 #21
der er en funktion der hedder anmeld
Avatar billede bodin Nybegynder
20. august 2002 - 11:18 #22
Hej I-O-I.
Syndes du ikke du skulle tage og give Sukos og Clauseyer nogen Point`s for dares besvær. Jeg kan godt fåstå hvorfor Clauseyer er sur.

P.S Vil gærne vide om du har fåde løste problemmet.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. august 2002 - 13:17 #23
du får til i aften kl 18 : 00 ,ellers ryger den til admin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. august 2002 - 13:18 #24
valget er dit !
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. august 2002 - 18:14 #25
spørgsmålet er vidergivet til admin
Avatar billede fcs Novice
20. august 2002 - 18:25 #26
i-o-i>> Har du fået svar nok på dit spørgsmål eller mangler du yderligere hjælp? Hvis du har fået svar på dit spørgsmål bør du dele point ud til dem der har hjulpet dig - det er trods alt det eksperten går ud på: At hjælpe andre for at få point ;-) Jeg lukker anmeldelsen når du har accepteret eller har givet en forklaring herinde. Sker dette ikke inden for en uge, bliver jeg desværre nødt til at deaktivere din bruger.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
26. august 2002 - 22:49 #27
til coadmin hvad sker der med poingene nu når du sletter ham i morgen d27 august bliver de delt i porten
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
26. august 2002 - 22:52 #28
en rigtig god ide vil være og udelukke folk på email adressen når de er blevet smidt ud af experten pga misbrug det kan ikke passe nogen skal give poing når andre ikke skal,hvad mon der sker hvis jeg opretter et ? på 200 poing får svaret og lader som intet ? der går en uge og så et det farvel