Avatar billede jm2 Nybegynder
31. august 2000 - 16:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

GD installation

Er det muligt at installere og bruge GD, zlib og jpeg-6b på windows 2000.

I givet fald hvordan finder jeg så ud af hvordan det gøres.
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. august 2000 - 18:21 #1
Se her: http://www.eksperten.dk/spm/24536 for GD.

Der er vidst også: http://www.dk.php.net/version4/win32build.php

Hvis du mangler nogle af filerne, så har jeg dem - til PHP3, men de skulle også kunne køre på PHP4 hvis det er det du bruger. (Har IKKE jpeg-6b)
Avatar billede jm2 Nybegynder
01. september 2000 - 08:29 #2
Jeg mangler alle filerne, så jeg vil være meget taknemmelig hvis du vil email dem til mig :

jesper@uniweb.dk
Avatar billede jm2 Nybegynder
01. september 2000 - 08:31 #3
iøvrigt kører jeg php4, men som jeg kunne læse i det andet sprm som du henviste til, så forventer du ikke at det giver mig problemer.
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. september 2000 - 09:21 #4
Jeg har som sagt KUN GD & zlib, hvis nogle har jpeg-6b så mail den lige til mig: phpdev@lojmann.dk
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. september 2000 - 09:21 #5
Også hvis i ved hvor fa\'n man kan finde flere lib\'s til Win
Avatar billede jm2 Nybegynder
01. september 2000 - 11:10 #6
jeg har fundet nogle her : http://download.swwwing.com/

men jeg kan ikke få php til at bruge de forskellige dll\'er
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. september 2000 - 11:26 #7
Fik du det andet til at virke?
Avatar billede jm2 Nybegynder
01. september 2000 - 11:28 #8
nej desværre...

jeg smed filerne i samme bib som php.exe og ændrede php.ini, men det hjalp ikke. Den registrerer simpelthen ikke ændringerne.
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. september 2000 - 11:37 #9
Hmmm... Wierd. Der stod ikke noger i det andet spørgsmål jeg svarede på eller på de mange URL\'er som jeg har postet?
Avatar billede jm2 Nybegynder
01. september 2000 - 11:41 #10
Jeg synes at der står det samme alle steder, så det er jo nok rigtigt.. :-)

men det virker altså ikke på min maskine...

kan det mon være nogle andre indstillinger i php.ini....
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. september 2000 - 10:04 #11
Jeg fandt lige dette her, mon det kunne hjælpe: http://uk.php.net/manual/config-apache-nt.html
Avatar billede jm2 Nybegynder
04. september 2000 - 08:10 #12
Jeg kører IIS og PWS, men ellers tak :-)
Avatar billede jm2 Nybegynder
07. september 2000 - 08:51 #13
Lojmann : jeg ved ikke om du stadig er interesseret, men jeg fandt en build til windows der havde jpeg support. Det er godt nok ikke den jpeg-6b du skrev om, men jeg har lige testet det og det virker.

Jeg fik iøvrigt GD til at virke ved ia installere hele denne build. adressen er :

http://www.php4win.de/
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. september 2000 - 14:45 #14
Mkay, det lyder da spændene... Jeg vil se på det - TAK! :)