Avatar billede dana Nybegynder
01. september 2000 - 12:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win98 hænger ved nedlukning.

Win98 hænger ved nedlukning. Jeg ved at der findes en opdatering til dette problem til Win98 2. udgave. Hvad nu når det ikke er 2. udgave? Hvad har i andre så af gode forslag? Opgradere til 2. udgave, så jeg kan bruge opdateringen i Windows Update?

Dana
Avatar billede irve Praktikant
01. september 2000 - 12:42 #1
Der er en fix hos Microsoft.
Brug evt. Windows Update - Der er et fix for nedlukning af Win98.
Avatar billede codpiece Nybegynder
01. september 2000 - 12:43 #2
Hvis du sidder på netværk kan du nogen gange løse problemet ved at logge af og derefter lukke maskinen ned vhja alt-ctrl-del + Luk

// Codpiece
Avatar billede dana Nybegynder
01. september 2000 - 16:22 #3
Den Windows Update virker kun på 2. udgave af Win98. Er der andre der har nogle gode ideer?
Avatar billede dana Nybegynder
01. september 2000 - 16:24 #4
Til irve og codpiece: Tak for jeres svar, men jeg kunne ikke rigtigt bruge dem til noget :)
Avatar billede teknik Juniormester
01. september 2000 - 21:14 #5
Et ofte stillet spørgsmål...
Check disse spørgsmål, alle med accepteret svar,
så er jeg fri for at skrive så meget.

http://www.eksperten.dk/spm/24544
http://www.eksperten.dk/spm/24178
http://www.eksperten.dk/spm/21555
http://www.eksperten.dk/spm/20687

Der er i hvert fald lidt at tygge på.

mvh:-)
Teknik
Avatar billede dana Nybegynder
02. september 2000 - 17:53 #6
Kære Teknik :) Jeg vil tygge på det, tak. Der vil gå et par dage, før jeg kan vende tilbage med et svar. Jeg har iøvrigt selv fundet noget i MS knowledge database, som jeg lige skal have prøvet af. Foreløbig tak for hjælpen :)

Mvh Dana :)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
05. september 2000 - 20:11 #7
Hvis du har et antivirusprogram installeret kan det give problemer. ellers prøv Winboost og under 2nd miscellanneous setting kryds \"dislowing fast reboot\" af
Avatar billede suldrup Nybegynder
19. september 2000 - 21:13 #8
Start msconfig.exe, se under fanebladet generelt, vælg avanceret, her skal du sætte et hak i \"deaktiver hurtig lukning af computeren\". Det berømte patch folk taler om findes kun til Win98 SE
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
20. september 2000 - 07:23 #9
Øhh ?? På min WIN98SE findes i \"deaktiver hurtig lukning af computeren\" ikke under MSconfig.exe
Men da jeg havde samme problem på et tidspunkt, det skyldes dog at jeg havde installeret WINBOOST, men jeg fandt ud af hvis jeg under 2nd miscellanneous settings, satte kryds i \"dislowing fast reboot\" (i WINBoost).. Så virkede det.
Avatar billede librarian Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:38 #10
Jeg ved ikke om det hjælper på alt men løsningen jeg har fået fra min edb-afdeling siger:

Opret en genvej med følgende oplysninger:
C:\\WINDOWS\\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows
Genvejen skal have arbejdsbibliotek i c:\\windows.
Den virker på min pc som ofte blev hængende uden at afslutte.
Avatar billede dana Nybegynder
12. oktober 2000 - 19:24 #11
Kære alle jer der har været så venlige at svare eller har kommenteret mit spørgsmål: Der må have været koks i Eksperten, for jeg har ikke fået besked via e-mail om jeres henvendelser. Jeg vil nu kigge på jeres henvendelser og vender tilbage senere. Tak for henvendelserne :)

Mvh. Dana :)
Avatar billede dana Nybegynder
12. november 2000 - 00:04 #12
Jeg har selv fundet en løsning, men tak for henvendelserne!

Mvh. Dana :)
Avatar billede dana Nybegynder
12. november 2000 - 00:05 #13
Sagen er lukket!
Avatar billede dana Nybegynder
18. november 2000 - 17:24 #14
Glemte lige at fjerne de 30 points. Er lidt ny i det her *G*