Avatar billede hviid Nybegynder
17. august 2002 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

placering af pop-up vindue

jeg har en side, vi kalder den index.htm, når man kører musen over et bestemt stykke tekst, kommer et browser-vindue op, med et kort, vi kalder den kort.htm

denne pop-up browser-vindue er kun 250x200, og det har jeg fint styr på, men den kommer som default åbenbart op i toppen, venstre hjørne af skærmen.

kan jeg på en eller anden måde, sætte en kommando af en slags ind i en af htm-filerne, så pop-up'en altid åbner sig i øverste HØJRE hjørne
Avatar billede hirayz Nybegynder
17. august 2002 - 12:52 #1
ja da

med top = '' og left = ''

angiver du bare nogle kordinater, prøv dig lidt frem
window.open(url, 'titel', 'top = '200', left='200'')
Avatar billede callesen Praktikant
17. august 2002 - 13:40 #2
Dette i <head>
<script type="text/javascript">
function popup(url,name,win_height,win_width) {
    pos_horizon = (screen.width-250);
    pos_vertical = (0);
    window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }
</script>

og dette til din 'knap':
<a href="#" onclick="popup('dinside.html','ditvindue','250','250');">Åben popup vindue</a>

Det kan være at du skal 'trække' lidt mere end 250 fra i skriptets 'pos_horizon'
Avatar billede hviid Nybegynder
17. august 2002 - 22:22 #3
tak for de udmærkede forslag...

jeg kunne af en eller anden grund ikke logge på, så jeg fandt selv denne her:
<body onload="window.resizeTo(400,400),moveTo(200,200)">
som sættes ind i head-tagget på popud'siden, og giver - som det fremgår - mulighed for at styre popup-vinduet's størrelse OG placeringen

begge jeres forslag ser imidlertid også ud til at kunne det samme, så jeg har delt pointene mellem jer
Avatar billede callesen Praktikant
17. august 2002 - 22:48 #4
Tak for point.
Men hvis du ikke bruger den relative 'screen.width', får du måske problemer med de forskellige skærmopløsninger. Hvis du bruger de absolute enheder vil popup'en poppe op forskellige steder - alt efter brugerens skærmopløsning.
Avatar billede hviid Nybegynder
17. august 2002 - 22:56 #5
hej callesen!!
jeg har ikke efterprøvet det (sidder ved en anden maskine, så jeg har ikke filen) - men evt./muligvis kan man bruge top,right i stedet for en pixel-angivelse...jeg vil efterprøve det, men ikke før i morgen