Avatar billede gpa Nybegynder
18. august 2002 - 16:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

GPS+Navigation+Software

Jeg ville være taknemmelig hvis der var nogen der havde viden om ovennævnte til en bærbar PC.
Avatar billede scb Praktikant
18. august 2002 - 16:28 #1
Ja. De fleste GPS modtagere kan tilkobles en PC via det der hedder NMEA standarden, og programmer som Det levende Danmarkskort, og MS autorute kan bruge dataene direkte.
Så GPS modtager - kabel til seriel port på PC - Kortprogram
Så kører det bare helt automatisk.
-SCB
Avatar billede gpa Nybegynder
18. august 2002 - 21:05 #2
Hvad så med selve programmerne, hvilket er bedst?
Avatar billede scb Praktikant
18. august 2002 - 21:10 #3
Det kommer an på hvad du vil bruge det til, og i hvilken del af verden ?
Avatar billede gpa Nybegynder
18. august 2002 - 22:28 #4
Primært Danmark, Sverige og Tyskland.
Avatar billede gpa Nybegynder
18. august 2002 - 22:29 #5
Jeg mener at have læst en test et eller andet sted men kan ikke huske hvor?
Avatar billede hologram Nybegynder
19. august 2002 - 23:15 #6
Krak har lavet et program, og de sælger også GPS-udstyr.
Hvor meget det kan bruges til må du selv vurdere, da jeg ikke har meget forstand på den slags :)
http://kraksbutik.krak.dk/krakbutik/templates/pricelist.asp?GroupGuid=11010

Der findes også et program der hedder Microsoft Autoroute, det skulle være ok (men det er på engelsk)
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1374577

GPS-enheder:
Gå ind på http://www.edbpriser.dk/ og søg efter "GPS" ude i siden :)
Avatar billede gpa Nybegynder
24. august 2002 - 17:33 #7
Jeg har fundet meget udstyr diverse steder men ingen test eller svar fra brugere af systemerne og det er det jeg søger
Avatar billede hologram Nybegynder
24. august 2002 - 17:36 #8
Det var jo egentlig ikke det du spurgte om ;)
Avatar billede gpa Nybegynder
25. august 2002 - 07:56 #9
Nej det kan du have ret i, men kan du hjælpe?

Der må dog være et sted hvor disse oplysninger findes?

F.eks. opdaterer nogle kort ikke waypoint automatisk jeg mener at huske at KRAK kræver at man selv klikker på det nye waypoint.
Avatar billede hologram Nybegynder
25. august 2002 - 12:17 #10
Desværre har jeg ikke erfaring, eller kender nogen der har erfaring med GPS (men kunne dog godt tænke mig noget lignende alligevel ;)

Så beklager. Der kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede gpa Nybegynder
25. august 2002 - 19:48 #11
Lader det stå åbent Hvis der nu kom 1 forbi der ved lidt om det.