Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:06 Der er 12 kommentarer og
6 løsninger

Vurdering af http://www.websporten.dk

Så er jeg efterhånden nået så langt med WebSporten at jeg tør lade jer vurdere det. Sitet er lavet til Internet Explorer 5 eller højere og Netscape 6 eller højere.

Points vil blive uddelt for følgende:

1. Præcise ændringer som gør sitet pænere i Netscape 4 (Altså konkrete ændringer i HTML'en og dermed ingen points for at fortælle at det ikke ser pænt ud eller at jeg blot skal følge W3Cs specifikationer)

2. Finde fejl i IE5+ eller NN6+ og evt. løsningsforslag (Altså ingen points for at den grønne farve er en fejl eller andre bevidste valg)

3. Forslag til nye funktioner, statistikker, informationer eller lignende som JEG finder brugbare.

4. Forslag til partnere som kan levere indhold eller 'added value' til sitet og som JEG finder brugbare.

5. Anden seriøs kritik som JEG finder brugbar.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2002 - 10:08 #1
www.websporten.dk for de dovne :-)

rimelig overskuelig og enkel, men kan du ikke dæmpe den skrigende grønne farve lidt
Avatar billede misbruger Nybegynder
23. august 2002 - 10:12 #2
Meget let overskuelig, men jeg står helt af overfor den grønne farve.
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:14 #3
Klart. Jeg har selv overvejet den grønne farve meget men jeg synes der skal være noget grønt som giver indtryk af lidt fodboldbane :-)

Jeg vil eksperimentere med en lidt 'bedre' grøn som gør teksten lidt mere letlæselig.
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2002 - 10:16 #4
well - designet kunne godt trænge til en opstramning, specielt den grønne! Derudover må det siges at den er meget overskuelig, den virker osv - men der er trods alt meget lidt info set i forhold til "store" sider som fx onside.dk
Avatar billede sthen Nybegynder
23. august 2002 - 10:18 #5
Jeg gider ikke at vade mere i den grønne farve, så det undlader jeg at kommentere.

Du kalder siden webSPORTEN -> for mig findes der altså andre sportsgrene end fodbold.

Forhåbentlig er det kun til at starte på at du skriver om fodbold alene. Håndboldsæsonen starter jo f.eks. snart.

Ellers meget overskueligt. Lav dit logo lidt større. Du behøver ikke at skamme dig over det. Det er da meget pænt.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
23. august 2002 - 10:18 #6
bgcolor="#669966" måske??
Avatar billede nicklasb Nybegynder
23. august 2002 - 10:20 #7
Da jeg kom ind på siden, tænkte jeg også "sikke en grim grøn farve..!" Men da du ikke ville have vi skrev det, skal du bare glemme det..
Og så lige til vurderingen..;

I det der skema over klubber ved jeg ikke lige hvad 'K V U T' betyder da jeg aldrig ser fodboldt.. Men ville det ikke være en mulighed at man også kunne sortere efter dem.. Og evt navnet på klubben også?? Det ville da gører det lidt mere overskueligt..!

Det ser lidt underligt ud at du har valgt to forskellige designs til dine menuer.. Den til vestre er MEGET firkantet og den til højre med Nyheder og Dagens kampe har runde hjørner og ingen baggrund...

Kan helt klart bedst lide den til højre.. Kunne du ikke lave dem alle sådan??

Så syntes jeg også at du skulle lave et lidt større banner.. Det er meget lille og man skal lede efter det hvis man vil vide hvad siden hedder..
Selvfølgelig skal det ikke være et banner der fylder det helt vilde.. Men bare lidt større kunne det saktens klarer..

Flagene på menuen er ikke for kønne.. Men det er vel smagssag.. Det er nok fordi de bliver stillet op imod den skabe grønne farve..

Og så den der søgemenu.. Der skal lige sættes lidt css på.. Den ser meget mærkelig ud i min win xp.. Selve søgeboxen er halv størelse af feltet til at skrive i..

Ellers er der vel ikke så meget andet at vurdere.. Et meget roligt og enkelt design ;)

Godt arbejde..

/Nicklas B.
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:20 #8
keysersoze: Der er faktisk også rigtig mange informationer som ikke findes på de 'store' sider. Eks. alt under menupunktet tilskuertal, uddelte kort fordelt på dommere, den unødvendige top 5 og meget andet. Derudover er informationerne hurtigere at finde frem til på WebSporten end på de øvrige sites jeg har sammenlignet med.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. august 2002 - 10:21 #9
Overskueligt design! (Flot). Går ud fra at informationsmængden øges, efterhånden som sitet får lidt tid på bagen. Hold fast i den overskuelige præsentation, der er mange sites der glemmer det

Gør den grønne farve lidt mørkere (græs har ikke så lys en farve og den er ret anmasende).
Avatar billede cob Nybegynder
23. august 2002 - 10:28 #10
Fin side, men lidt kedelig at se på - så lige et par ting...
- Farverne ville jeg gøre lidt ved - Den grønne burde måske gøres lidt mørkere - og så med måske hvide links... Siden er meget domineret af de standard blå links - det ville jeg nok gøre noget ved. Så ville siden blive mere rolig at se på, jvf. eks. http://www.funsite.dk/design/eksperten//websport.gif - den røde farve i midten er jeg lidt i tvivl om.

"Stillingsudviklingen" mangler nok lidt tekst, den er ikke særlig logisk...

Logoet i toppen burde linke hjem til forsiden.
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:29 #11
ztyxx: bgcolor="#669966" er vist for meget vissen græs og gør ikke teksten tydeligere.

nicklasb: K = Kampe, V = Vundne, U = Uafgjort, T = Tabte. Jeg tror ikke at det vli give mening at sortere på disse ting i tabellen. Men man kunne måske lave et menupunkt med alle klubberne listet alfabetisk?

Der kommer forhåbentlig også andre sportsgrene og flere fodboldrækker end blot den danske Superliga og 1. division når alt programmering og design er på plads. Jeg er trods alt kun én mand om det hele :-)
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:37 #12
cob: Det ser fornuftigt ud med den grønne farve. Men jeg bryder mig ikke om at links har tre forskellige farve. Det synes jeg forvirrer brugeren mere end det pynter (En lidt Jacob Nielsen'k tankegang :-))

Jeg skal ikke have bannere på WebSporten. Man kan ikke rigtig tjene noget på dem og til gengæld gør de siderne tungere. Aldrig bannere, popup/popunder-reklamer, rullegardinsreklamer eller lignende på WebSporten :-)
Avatar billede cob Nybegynder
23. august 2002 - 10:41 #13
Banneret var kun fordi jeg syntet der manglede et eller andet der i toppe... Måske skulle din øverste blå "bar" bare være lidt højere...
Ang. Links - det er muligt du har ret - men et eller andet burde du nok gøre - de er meget dominerende (på en skidt måde). Men ellers er det en rigtig god side - iæsr naturligvis fordi AaB ligger i toppen :-)
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 10:51 #14
Cob: Du har ret i at der mangler noget i toppen. Jeg vil eksperimentere lidt med den højere blå bar eller noget andet i toppen.

Jeg vil give dig ret i at link-farve er dominerende men til gengæld er det også tydeligt at det er links. Har du et forslag til en linkfarve som kan gå alle tre steder (navigationsmenuen til venstre, indholdet i midten og informationen til højre)?

Tja, det er unægteligt en anderledes spændende og ligeværdig sæsonstart der har været i år. Lad os håbe at det holder sæsonen ud og at det bedste hold må slutte øverst :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2002 - 11:10 #15
http://www.websporten.dk/showclub.aspx?id=28 giver en fejl hos mig

Ellers meget gennemarbejdet indhold, desværre ikke pakket så pænt ind. Du burde finde dig en dygtig designer at alliere dig med.

Det må have være et stort arbejde at programmere alle de sider!
Avatar billede cob Nybegynder
23. august 2002 - 11:13 #16
:-) Diplomatisk...
Jeg tror nu at selv i en Jakob Nielsensk verden vil det være i orden at adskille menuen fra de øvrige links... jeg har lige ændret grafikken i ovenstående link - menuen er hvid, men de andre er blå (en ny blå) - det er nok svært at finde en farve, der passer godt alle tre steder, når nu du har den grønne baggrund i menuen...
Avatar billede cbp Nybegynder
23. august 2002 - 11:33 #17
Jeg sad selv lige og prøvede lidt link-farve og der er vi kommet frem til præcis samme resultat. Og jeg må vel også snart erkende at det er i orden med en hvid farve i menuen (i hvert fald hvis man skal kunne læse teksten). Til sidst tror jeg også at du har ret i at toppen skal have lidt mere luft. Det får også logoet til at stå lidt mere frem.

el barto: Tak for fejlen. Det er 'naturligvis' fordi Skive ikke længere spiller i en af de rækker som WebSporten dækker lige nu. Den må jeg lige kigge på.
Avatar billede cbp Nybegynder
24. august 2002 - 12:04 #18
Jeg har foretaget en del mindre rettelser udfra jeres kritik men der er stadigt frit slag for mere kritik. Specielt punkt 3 og 4 i min spørgsmåls-liste.

Jeg fordeler points på mandag.