Avatar billede krismort Nybegynder
26. august 2002 - 21:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Spil?

Hej
Jeg har programmeret en 3dmotor i directx8 sammen med en svensker og er gået igang med at lave et spil med den, (i VC++).
Jeg kunne godt tænke mig og høre om der var nogen som kunne tænke sig at være med til at lave et lille projekt. Et størrer projekt har jeg allerede gang i og hvis man er interesseret i at være med til det store projekt så er man osse velkommen.. men det skal lige siges at det store projekt nok er for omfangende til at det nogensinde bliver til noget, pt. er det kun for erfaringens skyld jeg beskæftiger mig med det.

Kristian

Hvis man vil høre mere om det så kan man kontakte mig på UIN: 869239
Avatar billede soreno Praktikant
26. august 2002 - 21:56 #1
har du/i en hjemmeside hvor man kan læse om facts/features samt evt. se screenshots ?

du kender sikker siden, men jeg poster alligevel et link:
http://www.gamedev.net/

der er en masse gode forums, bla. et "Help Wanted" - som måske kunne være interessant at studere.
Avatar billede kau Nybegynder
26. august 2002 - 21:58 #2
Er projektet at lave spil?1?
Avatar billede tosssen Nybegynder
26. august 2002 - 22:02 #3
Hvilke færdigheder er det du søger? Med andre ord, hvilke dele af projektet søger du hjælp til?
Avatar billede oink Nybegynder
26. august 2002 - 22:03 #4
KAU >> og er gået igang med at lave et SPIL med den, (i VC++).
Avatar billede krismort Nybegynder
26. august 2002 - 22:04 #5
soreno: ja jeg kender godt gamedev :) jeg er bare mest interesseret i at lave det sammen med danskerer

kau: lige nu arbejder jeg på projekt2 (det store) og det bliver jeg ved med... men jeg vil gerne lave noget simpelt osse.. tetris i 3d eller noget lign... jeg har masser af ideer. Man er velkommen til at joine begge projekter. Jeg starter bare ikke på projekt1 (det lille) før der er nogen som er interesseret i at være med.

Kristian
Avatar billede kau Nybegynder
26. august 2002 - 22:07 #6
Jeg har hverken den programmerende eller garfiske erfaring til det...



...Men sig til så skal jeg nok hjælpe =)
Avatar billede kau Nybegynder
26. august 2002 - 22:11 #7
med et eler andet
Avatar billede krismort Nybegynder
26. august 2002 - 22:12 #8
Jeg kan da godt komme med en feature liste

Den er objektorienteret skrevet i visual c++ ... oprindelig ville vi have lavet den som en activex dll men det droppede vi fordi interfacet var for besværligt. som sagt er den lavet til directx8.1 og den uderstøtter

fustrum culling
landskab med quadtree culling, (vand og detail levels har ikke testet det endnu for det er ikke mig som har lavet de 2 features)
statiske modeller:
    .3ds
    .x
animerede modeller:
    .mdl (halflife)
    .md2 (q2)
    .md3 (q3)
Halflife BSP formatet til brug af baner (med collisions detection)
En dynamisk himmel med brug af perlin noise til realtime skyer (tog mig 3 måneder :) en hård nyser)
directinput interface wrappers
billboards
winsock med UDP
meget meget simpelt GUI interface
collisions detection (simpelt)
Avatar billede krismort Nybegynder
26. august 2002 - 22:15 #9
tosssen: Jeg skal bruge en mand som er god til c++ man skal ikke kunne directx
Avatar billede tosssen Nybegynder
26. august 2002 - 22:22 #10
Så er jeg interesseret!

Jeg er lige blevet færdig med kurset "Introduction to C/C++ programming" på www.gameinstitute.com, hvor jeg har lært en masse C++ med spilprogrammering in mente. Jeg er derfor ikke verdens mest erfarne C++ programmør, men jeg er villig til at tage udfordringen op, hvis jeg kan bruges. I øvrigt er jeg god til matematik, begynder at læse det på SDU på onsdag ;-)
Avatar billede krismort Nybegynder
26. august 2002 - 22:25 #11
tossen: har du icq så skriv lige (869239)
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2002 - 08:02 #12
Hvis du har nogle specifikke problemstillinger vil jeg da gerne hjælpe, jeg programmerer selv VC++/DX8.
Jeg har desværre ikke tid til mere i øjeblikket...
Avatar billede oink Nybegynder
27. august 2002 - 16:36 #13
Nå, her er der nogle DX folk.. Hvorfor har I valgt DX fremfor OpenGL?
Avatar billede krismort Nybegynder
27. august 2002 - 16:48 #14
oink:
I bund og grund synes jeg det er hip som hap. Der er fordele / ulemper ved at vælge en API frem for en anden.
Opengl har jo den kollosale fordel at det ikke er platform afhænigt desuden er der masser af dokumentation at finde opengl på nettet.
DirectX derimod er ikke nær så dokumenteret rundt omkring. Til gengæld er det en lille smule hurtigerer end opengl.
Faktisk så tror jeg den bedste løsning er at lave en grafik motor som ikke er platform afhængig ved at lave en "systemdriver" til en dll/libery der kan udskiftet med forskellige api'er...
Jeg mener personligt at directx vil være den mest brugte api i fremtiden, men det er faktisk først version 8 der er rigtig interssant efter at de har fjernet directdraw er alting blevet meget mere simpelt.

Kristian
Avatar billede krismort Nybegynder
31. august 2002 - 11:13 #15
lukket
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester