Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
29. august 2002 - 14:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 fryser!

Windows 2000 prof (dk) fryser efter ca. 45 minnuters kørsel (mest under Counter Strike men sommetide oxo bare ved alm brug) .. Hvad kan der være galt ?
Det der sker er at den fryser lige pludselig og så er eneste udvej "RESET"
Det sker aldrig under Windows XP.

Min com:
Amd XP 1800+
256 pc-2100 DDR
60gb hd (kan ik huske fabrikanten)
Geforce 2 MX 440 (64 ddr ram)

Programmer jeg kører i "tray"
- Sygate Fire Wall
- Boomtown home client
- MemTurbo
- Escape (stofanet logon , problemet er oxo uden dette program)
- MSN Messenger
- ICQ

PLZ HELP

/Iceworld.tk/
Avatar billede peter_holst Praktikant
29. august 2002 - 14:52 #1
Har du checket temperaturen på din CPU?
Avatar billede peter_holst Praktikant
29. august 2002 - 14:53 #2
Det kan også være bad sectores på din harddisk. Måske du også lige skulle tjecke efter det!
Avatar billede wizax Nybegynder
29. august 2002 - 14:54 #3
Hvilken ServicePack kører du på?
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. august 2002 - 14:58 #4
Øhm undskyld men hvad er en service pack?
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
29. august 2002 - 15:10 #5
sp1
Avatar billede wizax Nybegynder
29. august 2002 - 15:20 #6
Win2000 er først stabil på SP2 eller Sden nye SP3...

tkmbh: en Servicepack er en hel stribe (hot)fixes der er blevet frigivet løbende, som så på et tidspunkt bliver samlet til en pakke.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2002 - 15:28 #7
tkmbh> Service Pack:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/default.asp

Kort fortalt indeholder service packs mange hunderede rettelser i form af sikkerhedsopdateringer, performance rettelser og andre mindre kritiske rettelser.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. august 2002 - 15:30 #8
Tak skal i ha' undskyld jeg lige blandede mig.
Hilsen nOOb.
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
30. august 2002 - 07:31 #9
Sorry min fjel kører Sp2 men skal da hurtigst muligst have smidt Sp3 på ;)
Avatar billede wizax Nybegynder
30. august 2002 - 11:07 #10
hvis du kører SP2/3 er det formodentligt ikke et Win2000 problem...

Jeg må derfor give Peter ret i, at det kan være en af fægende:

1) Temperatur, (Download MainBoard Monitor hvis der ikke følger noget med til dit bundkort).

2) Harddisk fejl, Kør Scandisk, eller endnu bedre download en Fitness test fra fabrikanten, det er ikke altid Scandisk finde alt..

3) Check RAM. Gå ind i BOIS og slå FAST POST fra. så checker den RAM grundigt... det kan være der der er problemer.

4) Check RAM forbruget, tryk CTRL-ALT-DEL og vælg task-manageren (jeg kører engelsk). I faneblad 3 kan du se RAM forbruget...
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
30. august 2002 - 19:13 #11
Hmm det hjalp nu ikke så meget... Så må jeg "Nøjes" med XP
Avatar billede wizax Nybegynder
30. august 2002 - 19:58 #12
Prøvede du de fejlmuligheder der er skitseret ovenfor?
Avatar billede kane Juniormester
30. august 2002 - 20:00 #13
jeg har haft samme problem...........Nivida driver til win2000 var ikke skide gode for et stykke tid siden, så hvis dit G-kort køre med N, så opdater det