Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
08. september 2002 - 10:40 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Køb af brænder

Jeg står og skal købe en brænder. ER dette et godt køb?  http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274597901
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. september 2002 - 10:42 #1
den er da god, lidt langsom, men god
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. september 2002 - 10:42 #2
men man får nok ikke noget bedre til den pris
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
08. september 2002 - 10:44 #3
Er den lnagsom? Den brænder da CD-R med 40x.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
08. september 2002 - 10:47 #4
jaja men når man køber en ny brænder kan man ligesågodt købe den nyeste synes jeg, men det du har fundet der er da et godt tilbud. MEGET!!!
Avatar billede gpa Nybegynder
08. september 2002 - 10:47 #5
Avatar billede pfp Nybegynder
08. september 2002 - 10:52 #6
Jeg ville vælge en LiteOn i stedet for, den kan du også få i den prisklasse, endda vist lidt billigere. Find den på EDBpriser.dk
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
08. september 2002 - 10:53 #7
Mit tilubud er da godt, fordi den er ligeså hurtig som Plextoren, og den har en støre cache.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
08. september 2002 - 10:54 #8
Enig med pfp..
Avatar billede henrik-henrik Nybegynder
08. september 2002 - 10:55 #9
Køb ikke http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274597901 <--------- den sutter MAX    den går i stykker for et godt ord, en af mine kammerater har haft fire og der var ikke nogen af dem der kune holde til ret meget <:-)
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
08. september 2002 - 11:01 #10
Hvor meget betyder cachen?
Avatar billede amd Nybegynder
08. september 2002 - 11:08 #11
Ret meget, hvis du brænder hurtigt... ellers laver den fejlbrændinger.
Jeg ville nok  vælge denne: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274847891
Avatar billede mickey777 Nybegynder
08. september 2002 - 11:11 #12
Cachen betyder "ingenting", når der er burnproff eller hvad de forskellige udbydere nu kalder det. Jeg ville nok selv foretrække valget mellem en LiteOn og Plextor, hvor LiteOn ville blive det endelige valg grundet prisforskellen, selvom man får flere nyttige værktøjer med Plextor og  KVALITET er synonym for Plextor. Der er nemlig tale om ca. en besparelse på omkring 50 % ved køb af LiteOn fremfor Plextor, men valget er op til dig slev ?
Avatar billede amd Nybegynder
08. september 2002 - 11:13 #13
->MIckey777
Bufferen har stadig stor betydning selv om der er bufferunderun beskyttelse på!
Der er tit de løber under aligevel.
Så jo større buffer jo bedre.
Avatar billede amd Nybegynder
08. september 2002 - 11:16 #14
FX AOpen som jeg lige har haft (noget værre lort)
Den havde JustLink, det var en 32X den løb under en gang ved 24X!
Jeg ville klart foretrække den Liteon jeg linker til ovenfor.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
08. september 2002 - 11:28 #15
Det er rigtigt at jo større buffer jo bedre, men nu er harddiskene og brænderne idag så hurtige, at dataoverførlsen ikke burde være et problem. Der vil være tale om brændning af en cdrom ved over flere tusind filer eller dårlig cdread før man får buffer underrun.

Den gang da jeg havde en HP 4-4-24 med kun ½ MB buffer oplevede jeg meget sjældent buffer underrun, faktisk skete det kun 2 gange hvor jeg forsøgte at brænde cd´er med omkring 20.000 cliparts m.m. Og den havde ikke brunproff !!! Selv disc to disc kunne den klare...
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
08. september 2002 - 11:56 #16
SÅ havd er det i klart synes jegf skal vælge?
Avatar billede pfp Nybegynder
08. september 2002 - 12:25 #17
Som jeg selv sagde tidligere og som AMD har linket til bør du efter min mening vælge den LiteOn. Jeg har den selv og fuldt ud tilfreds. Den analyserer selv det CD-R medie du "putter" i og kommer så med en anbefalet skrivehastighed, hvilket også er med til at reducere fejlbrændinger.

Det er et rigtig godt køb i den prisklasse, og så syntes jeg lige det er værd at nævne at den er produceret af Plextor :-)
Avatar billede amd Nybegynder
08. september 2002 - 12:51 #18
->Mickey777
Den AOpen brænder jeg havde den løb underun ved 24 speed 2 gange lige meget hvad jeg brændte!!!!!!!!

Takker for points:o)