Avatar billede 2400nv Nybegynder
11. september 2002 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wireless LAN Building-to-Building Bridge

Hej
Hvordan virker Wireless LAN Building-to-Building Bridge? Hvad koster det og hvad skal man bruge?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2002 - 19:46 #1
De fleste virker som en radiokæde og der skal være point of view fra antenne til antenne. Hvor langt skal du række med den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2002 - 19:51 #2
Avatar billede 2400nv Nybegynder
15. september 2002 - 08:14 #3
For at lige at få afklartet noget. Hvad er forskellen med trådløst netværk og Wireless LAN Building-to-Building Bridge?

Hvor langt kan Wireless LAN Building-to-Building Bridge række?
Avatar billede svindler Nybegynder
17. september 2002 - 10:35 #4
"Wireless LAN Building-to-Building Bridge" lyder som et produktnavn.
Når man snakker om trådløst netværk tænker man som regel på IEEE 802.11b, men det kan også være Bluetooth, som kun har meget begrænset rækkevidde.
Rækkevidden på IEEE 802.11b kan komme helt op på 20-30 Km med de rigtige antenner og det rigtige udstyr.
Indendørs kan det også variere meget, hvor langt det kan række. Det vil være afhængig af bygningens beskaffenhed, PC-kortenes sendestyrke og mængden af andet "skrammel", der bruger samme frekvens, 2.4GHz.
Frekvensbåndet bruges også af bluetooth, trådløse dect-telefoner, mikrobølgeovne og andet.

Hvis du er rigtig heldig, kan du lave en kortrækkende installation ved hjælp af to almindelige kort til kr 600-1200 stykket, alt efter fabrikat.
Avatar billede dar Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:53 #5
20-30km?!?
Avatar billede 2400nv Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:20 #6
Jeg lukker spørgsmålet, da jeg har droppet idéen. Tak for hjælpen!
Avatar billede svindler Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:09 #7
Dar: Kig på http://www.cisco.com/warp/public/102/wlan/faq-hardware-us-calc.xls
Med det rigtige setup kan du komme helt op over 50 Km. Du vil dog rende ind i problemer med licenser her i Europa, fordi du begynder at bruge en effekt, der kræver tilladelse.