Avatar billede Thomas Nybegynder
13. september 2002 - 18:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Apache::ASP / Windows

Jeg har kigget på http://www.apache-asp.org og downloadet dertil hørende pakke som nævnt i installationsvejledningen.
Når man så prøver at smutte ind på en ASP side går det galt.. der sker simpelthen ikke andet end at siden blot vises (ingen serverside-behandling af siden). Jeg synes efterhånden jeg har fulgt alle tænkelige vejledninger der findes på siden.... Hvad kan der være galt? Idéer og erfaringer søges.
Avatar billede Noone Nybegynder
13. september 2002 - 20:22 #1
Hmm... Husk at Apache::ASP kun understøtter ASPscripts skrevet i perl, og så vidt jeg husker kræver det også at mod_perl er installeret på apache.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. september 2002 - 20:36 #2
at de er/skal skrevet/skrives i perl betyder med andre ord, at det højst sansynligt ikke er ASP som du ønsker det... ikke noget visual basic script som du måske er vant til.

vil du køre ASP på en webserver findes der faktisk kun en webserver og det er IIS. Når du benytter dig af andre servere som fx Apache vil jeg anbefale dig i stedet at kigge på andre alternativer som fx mod_perl, cgi (evt i forbindelse med perl), php, java servlets eller lignende.
Avatar billede Thomas Nybegynder
13. september 2002 - 22:45 #3
Mod_perl er installeret.
Det som det skal bruges til er et lokalebooking system som allerede er skrevet i ASP (jeg programmerer selv i PHP). Må finde en anden workaround til sagen kan jeg høre på det hele...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
13. september 2002 - 23:37 #4
ja, det er du nok nødt til... ASP er forøvrigt ikke et sprog som sådan... det er et interface ligesom CGI... Hvad du sikkert mener er, at det er skrevet i visual basic script til ASP-interfacet... men skidt med det - vi forstår, hvad du mener.

Hvis det ikke er et ekstremt omfattende program, vil jeg påstå, at det bedre kan betale sig at porte det til php end at finde en anden mudret løsning til det. Er du doven kan du selvfølgelig også løse problemet ved at investere i fx Windows 2000 Server, der hurtigt vil løse dit problem... Dette kan du så installere på en maskine, der står bag din apache-webserver og du kan så bruge samba og mod_proxy til at lave en seamless asp-afvikling.
Avatar billede Thomas Nybegynder
16. september 2002 - 20:07 #5
Det nemmeste bliver helt klart nok bare at porte det til PHP!
Lidt point for det gode svar skal du da have :-)