Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
15. september 2002 - 20:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tutorials til at leve knapper

Hvordan laver jeg en knap i flash 5
nogle der ved hvor jeg kan finde en Tutorials til det på dansk
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
15. september 2002 - 20:44 #1
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. september 2002 - 06:28 #2
Vælg Insert -> New Symbol. Vælg herefter "Button" og giv din knap et navn. Nu får du så mulighed for at lave billeder for hvordan din knap skal se ud på henholdsvis "up", "over" og "down" stadiet...

I den frame der hedder "Hit" har du mulighed for at lave en slags hotspot, hvis f.eks. din knap kun består af tekst. Så vil det være lettere at ramme knappen, da man ellers skal ramme præcist på et af bogstaverne.

Når du skal have knapen til at "udføre" noget kan du lægge et actionscript på. f.eks.:
on (release) {
    gotoAndPlay (10);
}
I dette tilfælde vil den flytte cursoren til frame 10 i din timeline, når du slipper musen over din knap.

Du kommer ind i actionscript-menuen på din knap ved at højreklikke på den og vælge punktet "Actions"

N!NJA
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
16. september 2002 - 09:23 #3
men er der  et sted jeg kan finde nogle tutorials til at lære actions script
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. september 2002 - 11:16 #4
måske du kan finde noget her... http://www.flashdesign.dk
Avatar billede n!nja Nybegynder
16. september 2002 - 11:45 #5
eller her... http://www.flashfaq.dk/ :-)
Avatar billede n!nja Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:57 #6
Hmmm - var der noget du kunne bruge...??
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. november 2002 - 13:02 #7
Var der noget du kunne bruge............?