Avatar billede jeffe Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Maxtor 80 GB død !?

Jeg har to harddiske og en af dem er en Maxtor 6L080L4 (hvad der står i Enhedshåndtering). Uheldigvis er den gået i stykker tror jeg. Den er fyldt med data, og jeg gruer hvis de er væk :/
Min BIOS finder den uden problemer, og Windows kan også sagtens se den. Men i opstart får jeg at vide at den ikke vil køre med S.M.A.R.T hvilket den normalt kan. Hvis man tilsutter harddisken er den som sagt synlig i Windows (XP), men går man ind på den vil den ikke være med mere. Nogle gange får man at vide at den ikke er formateret (i DOS kommer den sædvanlige "Ugyldig Mediatype" eller hvordan det nu er formuleret)...Det underlige er at jeg kunne køre med den for et par timer siden da problemet startede....Den var underligt hakkende ligeså der var arbejde til disken, men det kørte. Nu er der ingen adgang...

Hvad kan jeg bruge til at undersøge harddisken ordentligt, og hvad er der af andre muligheder??

Please help, jeg vil ikke så gerne miste alt sammen !!

/Jeffe
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:48 #1
har du prøvet og køre en scandisk på disken
kan du se indholdet på disken hvis du booter på en start disk
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:51 #2
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

prøv at downloade det og køre det...
Avatar billede jeffe Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:53 #3
claus: Jeg kan ikke se indholdet i dos heller nej (startdisk)....der skriver den "ugyldig medietype"...

og scandisk...kan ikke køres fra dos på den computer...vil ikek læse disken...fra windows..tjaeh...heller ikke desværre...det er svært at forklare hvordan den "#%¤#% hd opfører sig
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:04 #4
har du prøvet og koble smart ide ud inde fra biosen evt.

har du prøvet og redde disken med norten utility 2000
Avatar billede gpa Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:11 #5
Hvis du kører ntfs findes der et program der kan se det fra dos.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:30 #6
hvis du har pq magic kan du konverter disken til fat
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:15 #7
har du prøvet det der tool endnu?
Avatar billede jeffe Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:31 #8
Jeg kører fat32
Avatar billede jeffe Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:31 #9
anyway, goat...dit program funkede...
Det tog sin tid. Er først lige blevet færdig, og startede da jeg fik link af dig...Men den er fixed nu....Mange tak !
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:00 #10
yeah :)

allways go for the good tools :)

bare husk det... hvis HDen bugger.. hent producentens tools... tommelfinger regel :)