Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere identisk table fra accessdb til MSSQL db vha. SQL-streng

Jeg har en database (access) med en table der er 100% identisk med en table på fjernserveren (MSSQL). Jeg har kun FTP-adgang så jeg skal bruge en SQL-sætning, måske al'a INSERT INTO, eller noget?
MSSQL-info:
IP: xxx.xxx.xxx.xxx
UID: 123
PWD: 321

Er gået rimeligt kold så nu går jeg til ekspertene ;)
På forhånd tak, - ekstra point for hurtig besvarelse!
Avatar billede jimmydan Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:58 #1
Det kunne f.eks. være noget lignende dette:

INSERT INTO tabel1
SELECT *
FROM tabel2;

Du kan iøvrigt selv lave den forespørgsel du vil i Access og så kan du se sql-koden ved at vælge menuen "Vis" og "SQL-Visning".

mvh Jimmy Dan Mortensen
Avatar billede chrha22 Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:04 #2
Jeg er ikke en haj til SQL overhovedet - så jeg skulle gerne bruge en helt færdig-skrevet SQL-streng (eller i den mindste noget der er rimeligt nemt at copy-paste ;) ... Der er jo forskellige måder at connecte til de to databaser... hvordan får man rodet det ind i:
INSERT INTO tabel1
SELECT *
FROM tabel2;

??
Avatar billede chrha22 Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:54 #3
Lukker...