Avatar billede dusktrab Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overflow pga udregning

Den brokker sig over overflow i følgende linie:

con.execute("update TABLE set KOLONNE = " & rd("point")/rd("stemmer") & " where id = " & request("id") & "")

Både rd("point") og rd("stemmer") er 0 fra starten og det er her den giver problemer. Det duer fint hvis de er andre værdier, men de skal starte med 0
Avatar billede agony2 Nybegynder
09. oktober 2002 - 19:46 #1
0/0 er et big no no
du kan ikke dividere 0 med 0
Avatar billede netsrac Praktikant
09. oktober 2002 - 19:57 #2
If rd("point") = 0 OR rd("stemmer") = 0 Then
  con.execute("update TABLE set KOLONNE = 0 where id = " & request("id") & "")
Else
  con.execute("update TABLE set KOLONNE = " & rd("point")/rd("stemmer") & " where id = " & request("id") & "")
End if
Avatar billede coltau Juniormester
09. oktober 2002 - 21:42 #3
Alle steder i koden hvor der indgår en division skal man som programmør altid tage stilling til hvis næveren er 0.
Også selvom man "tror" at det aldrig sker. :-)
Avatar billede dusktrab Nybegynder
10. oktober 2002 - 09:32 #4
Okay...tak for rådet! Jeg havde egentlig ikke tænkt på netsrac's måde før. Egentlig meget smart, men da snittet er 0 ved standard behøves den slet ikke opdateres...tak for det ;o)