Avatar billede ewaldhansen1 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:49 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slår man et stort bøgetræ ihjel?

Vi har et 20 meter højt bøgetræ som vi ønsker at komme af med.
Nogen der har nogen gode ideer til hvordan man får det til at gå ud??

Da vi ikke bare kan fælde det...
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:51 #1
napalm...
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:52 #2
skral barken af i et bælte på 5cm hele vejen rundt alt skal væk.

det gør at den ikke kan trække næring op til grenene
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:53 #3
stil et fjersyn foran det og vis sibiriske stumfilm programmer i 24 timer, så lover jeg dig at det er dødt, hvis du ikke har nogle sibiriske stumfilm, prøv med den norske 2. division i fodbold
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:54 #4
prøv og lige og være lidt resiøs !
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:54 #5
seriøs
Avatar billede hojben Novice
10. oktober 2002 - 18:55 #6
Fyld det med Kobbersøm.. Det slår det ihjel som du ønsker det.. aner ik lige hvor lang tid det tager..
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:56 #7
takker

skal du have lavet kunstværk ud af stammen ?
Avatar billede p2 Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:56 #8
Fæld det?
Avatar billede dmcn Praktikant
10. oktober 2002 - 18:57 #9
tsmy2k : Har du intet fornuftigt at bidrage med, så hold dig venligst væk.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:57 #10
man ser det når rådyr gnubber barken af træerne så går træerne også ud
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. oktober 2002 - 18:58 #11
hvorfor ikke bare fælde lortet og bulldoze roden?
Avatar billede dmcn Praktikant
10. oktober 2002 - 18:58 #12
"Da vi ikke bare kan fælde det..." - copy/pasted fra spørgsmålet.
Læs lidt bedre igennem næste gang. ;)
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:07 #13
lol sorry :)
Avatar billede rs2000 Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:24 #14
Man kan da fælde det fra toppen og ned,i små bidder.
Hvorfor vil man have et 20m højt "dødt" birketræ til at stå????
Om man må spørge.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:28 #15
nu er det ikke lige til og stå i toppen af et træ med en kædesav det er alt for farligt det skal der professionelle folk til og det er rasende dyrt .

vores nabo har fået fældet 2 store elme træer som skulle skæres ned i bidder det kostede 200000
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:28 #16
ups der er et nul for meger det var 20.000
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2002 - 19:30 #17
200.000???
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2002 - 19:30 #18
Hæ hæ - det var bedre :)
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:31 #19
Synes oxo liiiige  det var bare lidt for dyrt :P
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
10. oktober 2002 - 19:45 #20
det var efter året 1999 lige før orkanen
Avatar billede random_act Nybegynder
10. oktober 2002 - 20:06 #21
Et dødt træ på 20 meter tæt på huse giver MONSTOR mange problemer med forsikringer. Der er ingen dækning hvis en stor gren falder af den og rammer noget.
Avatar billede tumben Novice
10. oktober 2002 - 23:57 #22
Der ER altså folk der gør det gratis ..mod at få træet..bare led..
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:01 #23
Vælt træet.

Bor et hul i stamme-stuppen og hæld Round-Up deri.

Det virker.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. oktober 2002 - 00:01 #24
http://www.gulgratis.dk/

problemet er så bare hvis det går galt hvem har ansvaret hvis træet ryger den forkerte vej ,man har jo ligsom kun 1 forsøg ;-)
Avatar billede tumben Novice
11. oktober 2002 - 00:04 #25
et træ på 20 meter saves ned i bidder..hvor svært kan det være...bare op i det...med en håndsav..stille og roligt...lidt af gangen over et par weekender...man er vel en mand..eller ??
Avatar billede torben.s Nybegynder
11. oktober 2002 - 04:58 #26
hmmm <<<Da vi ikke bare kan fælde det...<<<< er det naboens træ som skygger? hvem fanden vil have at et træ skal dø? det gør man sku da ikke! man fælder det.
syrlige hilsener torben
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. oktober 2002 - 10:31 #27
Jeg har lagt en del træer ned.
Jeg er spejder, og vi rykker ofte ud til venner og bekendte og hjælper dem med at få lagt et træ ned, mod at vi kan få træet.

Har man lidt klatreudstyr og en håndsav, kan det gøres på nogle timer. Vi plejer at sende en mand så højt op man nu kan komme, sikrer sig selv, og sætter så et taljetræk op. Binder en af de større grene fast i nederste talje, og saver den så af (Ham der sidder deroppe skal lige passe lidt på når grenen falder ;-). Så kan dem på jorden sænke de store grene ned en efter en, og når grenene er væk, fortsætter man med en del af stammen (her skal ham der sidder deroppe passe endnu mere på - det giver nogle voldsomme ryk i stammen).

Vores hytte står i et område med en masse store træer, og som random_act skriver, er det IKKE fedt at have et træ stående med døde grene. De slår sat´me (ups) hårdt, hvis de falder og rammer noget.

Derfor - få fat på 2-3 folk med klatreerfaring, og så brug en lørdag eller søndag på det. Det er federe end at have et spøgelsestræ stående.
Avatar billede tumben Novice
11. oktober 2002 - 11:18 #28
stort set som jeg sagde...også en spejder ;-)