Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
14. oktober 2002 - 00:40 Der er 1 løsning

Lav burst rate på ASUS 16x DVD drev.

Har lige kørt Nero CD speed på mine 2 drev. Henholdsvis et ASUS 16DVD drev med IDE100 interface og en Plextor 40/12/40 brænder. Alle testene gik som planlagt, dog var der en der overaskede/skræmte mig.
Mit plextor drev havde en burstrate på 20mb/sec ud af de teoretiske 33mb/sec hvilket må siges at være fint.
Men mit ASUS drev havde en burst rate på 1mb/sec ud af de teoretiske 100mb/sec.
Hvad er det lige der sker her???
DMA er enabled på begge drev så det skulle være fint.
Drevene sidder henholdsvis som Secondary master(ASUS) og secondary slave(Plextor).
Grunden til at jeg kørte testen var at jeg nemlig syntes at ASUS drevet var blevet lidt sløvt. Alle de andre test gennemførte den dog med glans så jeg tror ikke det er selve drevet der er noget i vejen med.
Avatar billede _stoffer_ Nybegynder
14. oktober 2002 - 21:45 #1
hej