Avatar billede regnfrakken Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:43 Der er 10 kommentarer

PC BLINKER?

Hej med jer alle sammen.

Jeg har et problem jeg er ved at springe i luften over!
Næsten hver gang jeg genstarter min pc (Intel Celeron 534 cpu, 256 mbram, soltek motherboard, Riva tnt 32mb ram), starter den aldrig op igen. Den står bare og blinker på alle de steder der kan blinkes, og skærmen starter heller ikke.
Avatar billede krukken Juniormester
22. oktober 2002 - 23:52 #1
blinkende dioder kan betyde flere ting, mest sandsynligt er at der er en kortslutning et eller andet sted, derfor prøver strømforsyningen (PSU) at starte hele tiden.

Det kan også ligge i PSU'en alene, måske på grund af alder er komponenterne ikke oppe på fuld kapacitet.
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:24 #2
Kommer der et bip??
Avatar billede regnfrakken Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:47 #3
Nej, den står bare og blinker alle steder der er en pærer (diode)
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:59 #4
Hvordan startede dit prob. ??
Avatar billede regnfrakken Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:25 #5
Jeg ved det faktisk ikke. :-(. det sidste jeg huske inden det skete var for omkring 5 dage siden, Jeg installerede vist noget antivirus (Norton Anti virus 2000/2003) og ryttede lidt op i pcén (Det vil sige programmer der skulle slettes..osv).
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 16:30 #6
Mon ikke du har slettet nogle windows filer? En geninstall vil squ nok hjælpe!!
Avatar billede krukken Juniormester
23. oktober 2002 - 16:58 #7
Prøv at pille alle ledningerne ud igen, og stikke dem i forfra!
Avatar billede regnfrakken Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:03 #8
Nååja! Når jeg skal have den igan igen, så den virker, Slukker jeg pcén på den normale slukknap, og så går jeg om bag i pcén og skubber lidt i strømkablerne, og tænder igen, og så virker det. Men det er stadig mærkeligt, for jeg rører aldrig ved skærm eller noget så kabler sidder forkert.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:01 #9
prøv at resette din bios det kunne måske hjælpe eller losde default values
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:36 #10
lukketid