Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:18 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

Install fra bootdiskette

Jeg ved at vedkomne ikke kan finde ud af at boote fra CD-drevet i bios, så det svar er udelukket! :))
Jeg spørger for at være sikker, da vedkomne sidder i Brazil!!
Når disketten er færdig med at boote og står med et A:\ hvad skriver hun så??  "setup exe." eller hva??
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:19 #1
Som I nok ser, er det XP!! :))
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:20 #2
Kan hun formatere med en XP diskette??
Avatar billede webdesigner Praktikant
23. oktober 2002 - 11:21 #3
hun skriver navnet på sit cdrom drev d: eller sådan noget
og så skriver hun "install"
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:25 #4
Det kommer an på hvilken bootdiskette hun anvender, hvis det er en almindelig dos / win98 bootdisk med CD drivere, så skal man bare skrive "X:\i386\winnt.exe" (hvor x naturligvis er cd-rom drevet), det skal så også lige siges at hvis det er en dos / win98 bootdisk så skal smartdrv.exe være installeret på denne.. Den anden mulighed er at lave bootdisketter til WinXP, de starter automatisk installationen fra CD, men de fylder så også 6 disketter...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 11:26 #5
hun skriver drevbogstav på cdrom sådan her f.eks. "d:" - skriver "cd i386" - skriver "winnt"

Det med "" omkring skal skrives - "" skal selvfølgelig ikke skrives ;)
Avatar billede danielg Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:26 #6
hvis det er en 98startdisk kan hun bare skrive setup, eller install

så installere den fra cd-rom hvis det er 95,98,me ok
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:27 #7
Glemte lige at sige at WinXP CD'en selvfølgelig skal sidde i CD drevet. :)
Avatar billede danielg Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:29 #8
ups xp ok så skal hun ind på cd-rom drevet,, derefter mappen i388\winnt og sige ja til at kopiere,, bagefter skal hun slå boot til harddisk til
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:31 #9
"Det med "" omkring skal skrives - "" skal selvfølgelig ikke skrives ;)"
Hvordan skal det forståes?? :))
Det skal være den nemmeste måde! Hun er ikke særlig skrap!!
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:31 #10
danielg > ingen grund til at gentage svaret :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 11:32 #11
hehe - "" skal ikke med når hun skriver det
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:32 #12
Francke > har hun Win98 bootdisk er det bare at skrive: X:\i386\winnt.exe

(X værende CD-rom drevets bogstav sikker D eller noget i den stil)
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:32 #13
Altså når computeren er bootet
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:34 #14
Sagt på den nemmeste måde:

Når den er færdig med at boote, og der står således på skærmen: <A:\>_

Så skriver hun: d:\i386\winnt.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 11:35 #15
hun kan også hente imaget af de 6 bootdisketter - dobbeltklikke på filen hun har hentet - have 6 disketter parat - og lave dem. Boote på dem, så er det langt det nemmeste.

http://www.bootdisk.info/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=90
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:36 #16
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:38 #17
Hmm.. nogen særlig årsag til at i alle gentager mine svar?
Ikke for noget, men forvirrer det ikke mere end det hjælper?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 11:43 #18
zicko> áng. mit eget svar - så var der ikke noget svar da jeg begyndte at svare... .- desuden har jeg heller ikke svaret det samme som dig.
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:49 #19
Det er jo til at blive rundtosset af alle de svar!! Kigger på dem senere! :))
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. oktober 2002 - 11:55 #20
og du har selvfølgelig brugt ekspertens søgefunktion ;o)

http://www.eksperten.dk/find.phtml?words=Install+fra+bootdiskette&catid=121

[Intern joke mellem Francke og mig ;o)]
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:02 #21
Hmm.. er det så også fair at dele lige point ud til alle når mit svar nu var det første? Så er der da et eller andet jeg er gået glip af, de andre gange jeg har svaret på / eller stillet et spørgsmål har det da været således at den første der svarer rigtigt på et spørgsmål for om ikke alle points, så i hvert fald hovedparten. (ikke at jeg mangler point, og det var heller ikke det sværeste spørgsmål, men det virker da mere fair?)
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:10 #22
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 12:29 #23
zicko> det har du ret i ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 12:33 #24
han har jo egentligt delt lige point ud til alle...

webdesigner:  3 point
zicko:        4 point
john_stigers: 4 point
danielg:      4 point

der godt nok en der blev snydt for 0.25  point....
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:53 #25
Jeg syntes at det var mest retfærdigt! Mange gange er der een der skriver langsom som lægger samme svar! Man behøver vel ikke at være lynskriver for at færtes her! zicko kan bare hente sine point på linket!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 13:11 #26
francke> jeg gasser bare ;)

Takker for points :)
Avatar billede francke Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:19 #27
john_stigers> Det er squ også svært at vurdere mellem alle svarene! Nu har jeg valgt at sende linket som du lagde til hende!
Hvis du så mener at du har gjort dig fortjent til flere point, er det jo dig der skal svare på mit link!!  :))
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 13:26 #28
næh...  modsat andre så er jeg har bare for at hjællpe ;)
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:08 #29
Francke > det er ligemeget :) ellers tak.. du må godt beholde dine points :)
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:09 #30
John Stigers >> Det samme her... :) skal bare lige brokke lidt engang imellem.. hehe
Avatar billede kraka Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:29 #31
Jeg synes i er nogle herlige gutter. Det vigtigste er nemlig at hjælpe det er jo glæden i sig selv. Og hvad skal man med mere end 200 point. :-D  he he eller Ti Hi
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2002 - 19:33 #32
*gg* præcis ;)
Avatar billede zicko Nybegynder
23. oktober 2002 - 19:35 #33
;)