Avatar billede regnfrakken Nybegynder
26. oktober 2002 - 23:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PROCESSOR

Hvad har Sokkel 370 og FCPGA, at gøre med
hinanden??? Der står tit på producentens cpu at
det er en sokkel 370 (FCPGA) Model.
Hvad er FCPGA??? Er Det, det samme som 370.
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. oktober 2002 - 23:08 #1
det er ikke det samme nej
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. oktober 2002 - 23:09 #2
Avatar billede mr-bob Nybegynder
27. oktober 2002 - 03:24 #3
det betyder simpelthen bare at der kan side både celeron og P3 i den! det er en slags standard for de to!
de nyere bundkort kan som regelt køre alle cpu'er der vel at mærke har samme sokkel/slot!

Med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
27. oktober 2002 - 09:15 #4
FCPGA er standarden for hvordan P3 processoren er sat på print og vendt om i forhold til tidligere processorer. Sokkel 370 er betegnelsen for antallet af benforbindelser på soklen.

Oprindeligt benyttede Pentium3 FCPGA og Celeron PPGA. Begge disse sokler havde 370 ben, men havde forskelle på forbindelserne. Oprindeligt kunne man få bundkort som kun kunne tage enten PPGA eller FCPGA/PPGA. Efterhånden hold man dog op med at producere PPGA bundkort, og idag bruger man betegnelserne FCPGA og s370 i flæng...

Der er dog også en FCPGA2 standard hvor forbindelserne er anderledes end på FCPGA. Alle Tualatin P3 og Celeron kører med FCPGA og kræver et bundkort som har FCPGA2 understøttelse.
Avatar billede regnfrakken Nybegynder
27. oktober 2002 - 12:23 #5
Tak aaa_2500, fordi du har sat dig ind
i emnet. Og svaret forståeligt