Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 01:04 Der er 26 kommentarer og
5 løsninger

Gode ideer til promovering af websted

Jeg søger gode, gerne alternative ideer til promovering af et it-branche relateret website.

Hvilke medier kunne feks. tænkes at være interesserede i pressemeddelelser om åbning? - Hvordan kan man i det hele taget få spredt budskabet?.

Det primære er, at få budskabet om dette website ud til så mange folk som muligt, der har en professionel ingangsvinkel til it-branchen. Dvs. folk der til dagligt arbejder med IT på et niveau over middel.

Dette er vel nærmest en lille brainstorm, så skyd gerne fra hoften.

/NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2002 - 01:46 #1
Hvis du skal ramme IT brancehen, ville det vel være rellevant at bruge deres egne medier eksempelvis nogen af de mange online aviser/eller store samlingssteder som her på experten.dk.

kun bud. håber de kan bruges.

mvh.
Questis
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:36 #2
Start et offentligt skænderi med en konkurrent ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 10:50 #3
neteffect, det tror jeg ikke :)
Avatar billede resten Nybegynder
27. oktober 2002 - 11:04 #4
Hvad med alle disse gratis aviser som bliver uddelt i massevis som konkurenter til BT & EB mon ikke de gerne vil skrive noget omkring dit emne ganske gratis.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2002 - 11:05 #5
Søgemaskineoptimering kunne være svaret på jeres spørgsmål. Søgemaskineoptimering indeholder en lang række underdicipliner, der alt sammen hjælper.
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:05 #6
nanoq du kunne starte med at skrive urlen her ;)
Sidder i samme situation for tiden og vi har dog ikke kigget på det så meget endnu da der er en masse der skal laves inden det.
Men vi har fået et par aftaler med banner byt med sider der selvfølgelig handler om noget af det samme som det vi kan tilbyde. Der kommer nok flere til forhåbentligt.
Vi har fået nogle samarbejdspartner som vi har givet en e-mail  vi ved ikke rigtig om det vil give noget men det var nu også mere for at give dem noget tilbage, men ville jo være lækkert hvis de skrev sådan en mail her på eksperten feks.
Vi har meldt vores side til de mest kendte søgemaskiner.
Vi har tænkt os at få lidt reklame på skoler rundt omkring i danmark på et tidspunkt, da vi har en del kontakter den vej. Men vi ved ikke lige helt hvordan det skal foregå. Men der vil være en masse kommende brugere de steder.
Søgemaskineoptimering skal vi også have kigget på som bufferzone kommer med der, der er et rigtigt lækkert indlæg på eksperten om det.

Ellers er der jo bare at lave siden kanon fed så folk vender tilbage og folk snakker om den. Mund til mund metoden virker jo stadig godt :)
27. oktober 2002 - 13:53 #7
"Hvilke medier kunne feks. tænkes at være interesserede i pressemeddelelser om åbning? - "

www.comon.dk
www.cw.dk
www.pc-planet.dk
www.komputer.dk
www.pcworld.dk

/Casper
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:57 #8
NanoQ - Du kunne jo skrive siden i din signatur.. haha ;)

Som jeg gør:
Smid et link der hvor du kommer på nettet, f.eks. i gæsteboger osv.

Linkdatabaser er ret gode faktisk.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
27. oktober 2002 - 13:58 #9
Nårh ja.

metamaten.dk - så bliver din side ihvertfald fundet hvis du vil ha' en optimeret godt til søgemaskiner :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. oktober 2002 - 13:59 #10
nanoq, - få lavet nogen vildt fede tshirts/polo'er (og giv mig en så skal jeg nok rende rundt med den på diku ;)

mht. til pressemedd. så lad være med at begrænse jer, - skriv til alt hvad i kan opstøve der modtager sådan noget.

Smid en annonce i universitetsaviserne.
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 14:19 #11
søgemaskineoptimering, lige en detalje: Sørg for at Google kan indeksere samtlige sider, altså hver enkelt artikel eller hvad I nu har af dynamisk indhold på siten
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:10 #12
mange gode forslag... just keep'em comming :)

michael-k, Jeg vil ikke skrive URL her, da det vil skabe nogle diskusioner jeg ikke lige gider tage nu.. men det er jo også sagen uvedkommende :)

jelzin, hehe... udmærket ide... kan du ikke bare starte med at løbe rundt med et papskilt? (ud over det, vil jeg tro at det faktisk er noget der kommer) ;)

Bannerbyt ol. er ikke interessant. Vi forsøger netop at klare os UDEN bannere og andre reklamer.

NanoQ
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:18 #13
Lav en konkurrence og tilmeld jer på konkurrence-sites (vindidag osv). Det giver overraskende mange besøg. Målgruppen er selvfølgelig ikke præcis, men da IT-folk stadig er overrepræsenteret på nettet, er det ok.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:23 #14
konkurrencer passer ikke til sitets profil - det vil promært ramme en forkert målgruppe :)

Der vil dog nok komme seriøse konkurrecer internt... men det giver naturligvis ikke den store promovering uden for sitets (vægge)
Avatar billede neteffect Nybegynder
27. oktober 2002 - 15:31 #15
nanoq> Konkurrencen kan jo sagtens være IT-relateret, og svær for den sags skyld. Pointen er den gratis eksponering det giver.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. oktober 2002 - 16:05 #16
neteffect, ja.. men konkurrencer har det bare med primært at trække et andet publikum, end dem vi gerne vil i kontakt med :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2002 - 16:16 #17
Ikke metamaten.dk. metatags har stort set ingen virkning i dag og virker slet ikke hvis du bare bedøvet knalder metatags ind på dine sider, det skal gøres i sammenhæng med resten og det kan metamaten mig bekendt ikke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 09:57 #18
Det var jo ikke de epokegørende ideer... men jeg takker for indsatsen :)
Avatar billede neteffect Nybegynder
29. oktober 2002 - 10:33 #19
Du kan jo ikke forvente epokegørende idéer, når det skal være en hemmelighed hvad det er for en site.

Et stort reklamebudget virker næsten altid, men som sædvanlig her på eksperten er det vel underforstået, at det ikke må koste noget.

Så er der kun den geniale idé tilbage. Stikord: Kult; individuel tilpasning; avanceret anvendelse og præsentation af information, der eventuelt opsamles på siten.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:35 #20
neteffect, se mit minisite... det skulle give et hint :)
Avatar billede neteffect Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:34 #21
Jo tak, men det havde jeg nu regnet ud. Et system med individuel graduering af tillid til andre ville være kanon. Ligeledes en glidende overgang til betalt hjælp. - Målgruppen er jo immervæk de professionelle.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 12:36 #22
Mon ikke det kunne være www.it-ekspert.dk ?

Jeg synes stadig det minder for meget om Eksperten til at blive en succes...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 12:50 #23
el_barto, jeg forstår ikke du kan konkludere det, når sitet ikke engang er officielt søsat endnu. Du har jo ingen anelse om, hvad sitet kommer til at indeholde.

Det du idag ser på www.it-ekspert.dk er jo kun en lille del af det samlede koncept.

Princippet bag forumdelen minder meget om Ekspertens (som igen minder om experts-exchange's). Men der ligger også en stor forskel i, de brugere der er vores målgruppe, forlanger et væsentligt mere seriøst site end Eksperten.

Så venligst lad være med at konkludere, før du kan gøre det på et korrekt grundlag :)

/NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 13:00 #24
Ja OK, men del del af "konceptet" som jeg kan se minder for meget om eksperten.

- Man stiller spørgsmål for point, tjener point på at svare
- Der er en top 10 liste
- Der er en oversigt over åbne/lukkede spørgsmål
- Point oversigten er stort set magen til den på E
- Co-Admins
- "Send en e-mail til xxx@xxx.xx ved nye indlæg"

At Eksperten så selv har fået ideen et andet sted fra gør det i mine øjne ikke mere iorden at lave et system magen til.

Hvad med at lave noget lidt anderledes end det vi allerede kender?

Den eneste forskel på det ene og det andet er for mig sitets størrelse og brugervenlighed.

Det med de seriøse brugere bliver på et tidspunkt spoleret af børnene herovre fra (hvis it-ekspert bliver en succes)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 13:19 #25
nanoq>Men der ligger også en stor forskel i, de brugere der er vores målgruppe, forlanger et væsentligt mere seriøst site end Eksperten.

Du siger at it-ekspert skal være mere seriøst, hvorfor prøver I så på at kapre brugere fra useriøse E.? ok måske lidt under bæltestedet men alligevel.

Og hvis det skal være mere seriøst hvorfor er der så "ansat" 2 coadmin på it-ekspert? Burde et seriøst site som it-ekspert ikke kunne fungere uden coadmin´s?
Da jeg kiggede på sitet og læste div. info om sitet, var det nærmest som om at alt var skrevet direkte til utilfredse E. brugere.
Men på E. er brugerne jo useriøse, hvorfor så henvende sig til dem?

Lige nu synes jeg it-ekspert fremstår som et plagiat i stil med xperten.com eller .dk eller hvad det nu var. Bemærk jeg skriver lige nu. Eller må jeg ikke udtale mig om nutiden? :)

Jeg savner nytænkning på it-ekspert. For mig er det E. om igen.

Kunne det ikke være formen den er galt med i stedet?

Mit forslag er at I glemmer alt om E. Løsriv jer fra E. og tag et par nye briller på. Det er jeg sikker på at der kommer noget meget bedre og konstruktivt (læs brugbart) ud af.

Og husk:
Brugere kommer hvis der er content på et site. Uden content er det nytteløst at gøre reklame for et site.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:59 #26
el_barto:

ja... konceptet for forumdelen minder om Eksperten (og kandu.dk, experts-exchange.com, fisketips.dk osv). som jeg ser det er det MÅDEN hvorpå et effektivt videndeligsforum skal opbygges på. Det kan ikke gøres på andre måder. De punkter du ridser op kan ikke undværes på denne type fora. Derfor er de naturligvis også med på it-ekspert.dk

Hvad er problemet egentlig i at lave et system der kan det samme? - Sammenlign det med bilindustrien. De fleste personbiler har 4 hjul, en motor og et rat. Men hvordan mon udviklingen havde været inden for biler, hvis der ikke var opstået konkurrerende virksomheder?

Det bliver MEGET anderledes, end det i allerede kender. Som før nævnt er forummet jo kun en DEL af det samlede koncept.

Vedr. din påstand om seriøse brugere - well... de useriøse brugere vil meget hurtigt finde ud af at sitet ikke er interessant for dem. Igen i kraft af andre tiltag, jeg endnu ikke kan nævne noget om.

"Point oversigten er stort set magen til den på E" <- den forstod jeg dog ikke... hvad mener du?

schulze:

Vi vil ikke leve hverken på grund af, eller på bekostning af Eksperten. Derfor vil Ekspertens brugere heller ikke være målgruppen for den profilering af sitet der vil ske umiddelbart inden officiel release.

Jeg kan love dig der kommer rigeligt med nytænktning. Der er ganske rigtigt ikke meget nytænkning i forummet. Af den ene grund, at jeg ikke mener der er grund til det. Jeg ser ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange.

"Og husk:
Brugere kommer hvis der er content på et site. Uden content er det nytteløst at gøre reklame for et site." <- Det ved vi.. og derfor sidder vi med stærke kort på hånden. Men det er jo igen noget jeg endnu ikke kan løfte sløret for ;)

/NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 14:22 #27
Bare en tanke:
Disse seriøse brugere i søger, hvor er det lige i vil finde dem?
Mange seriøse brugere benytter jo f.eks. www.ing.dk eller www.ntinfo.com eller lukkede support groups. Eller lukkede konferencer hvor alm. brugere ikke har adgang.

Seriøse brugere/mere proff. har jo også andre behov end: "Hvordan laver jeg en repair af XP" hvem skal indfri disse behov? Hvem har kompetencen til det?

Nuvel, held og lykke med det. And remember KISS. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:27 #28
schulze, vi har nogle magtfulde samarbejdspartnere i ryggen, der vil være en stor hjælp, når vi skal ud til vores målgruppe. Alle disse ting er efterhånden ganske godt gennemtænkt, og vi er ved at have en strategi på plads.

"Seriøse brugere/mere proff. har jo også andre behov end: "Hvordan laver jeg en repair af XP" hvem skal indfri disse behov? Hvem har kompetencen til det?" <- her forudsætter du igen at forumdelen er den bærende faktor for it-ekspert.dk. Men det er jo netop ikke tilfældet. Forummet er kun en lille del af det samlede koncept.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 14:29 #29
nanoq><- her forudsætter du igen at forumdelen er den bærende faktor for it-ekspert.dk

Nej det gør jeg netop ikke :)

Jeg havde content i tankerne.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2002 - 14:34 #30
nanoq>schulze, vi har nogle magtfulde samarbejdspartnere i ryggen, der vil være en stor hjælp, når vi skal ud til vores målgruppe

Hvorfor så dette spørgsmål???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:35 #31
Og det er netop det der ligger i de dele af vores koncept der IKKE har med forummet at gøre. Dette kan jeg dog endnu íntet nævne om :)