Avatar billede iceyblue Nybegynder
30. oktober 2002 - 11:11 Der er 3 kommentarer

Fast window størrelse på website/frame

Jeg har lavet en website i 1024x768!

Da brugere har forskellige skærmstørrelser bla. 21-28' skærme, kan layoutet se meget forskelligt ud. Derfor vil jeg gerne have websiden til, at loade i den opløsning, som jeg har designet den i hver gang, uanset om man har en stor eller mindre skærm. Dvs. at siden på en stor skærm bliver vist i et Explorer-vindue på min defineret opløsning!

Findes der et godt script til dette??? Kan man lave det uden at skulle starte en popup fra en anden side??

Det kan selvfølgelig være en ulempe hvis brugeren benytter 800x600. Hvordan kan man evt. løse dette problem. Hvem har erfaringer med dette???

Kort sagt:
-Søger en kode til dette!
-Vil gerne have diskuteret fordele/ulemper
Avatar billede cdc Novice
30. oktober 2002 - 11:18 #1
enten laver du en frame som siden ligger i, men hvorfor har du ælavet den til 1024x768, det er stadig ca. 35-40´% der kører med en opløsning på 800x600

Du kan låse dine rammer hvis du bygger den op i tabeller, så siden altid er centreret. låses med størrelsen i pix og ikke %
Avatar billede ja-ole Nybegynder
13. marts 2004 - 04:25 #2
Brugeren bestemmer skærmopløsningen på egen maskine. Den kan du ikke ændre.
En løsning kunne være:
1) Lav eet sæt web-sider.
2)Lav forskellige eksterne stylesheet til siderne. F.ex et til 800x600 og et til 1024x768.
På toppen af siderne sidder der et javascript, der læser brugerens opløsning.
Hvis brugeren "kører" 800x600 vælges det lille eksterne styllsheet, ellers vælges det store.

Koden til dette kan du finde i denne sektion.
Avatar billede ja-ole Nybegynder
06. april 2004 - 01:02 #3
Hvad med at afslutte nu!