Avatar billede steppeulven Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:07 Der er 10 kommentarer

Hvor?

Hvor kan jeg downloade en gratis unix dis. til x86??

og NEJ!! ikke links til noget som helst Linux
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:12 #1
ftp.sunsite.dk, der er alle de kendte BSD´er
Avatar billede steppeulven Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:14 #2
Jeg er nødt til at have noget mere præcist! Og BSD er bare en uniw wannebe.. real deal tak
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:15 #3
UNIX er ikke freeware..

det tætteste du kommer på UNIX er FreeBSD/OpenBSD eller NetBSD

www.freebsd.org
www.openbsd.org
www.netbsd.org

og ja det er LINUX
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:27 #4
de tre overnævnte er da ligenøjagtig UNIX
Avatar billede fido82 Nybegynder
30. oktober 2002 - 22:28 #5
hvis du tænker på SUNS BSD, så kommer den til at koste dig kasse
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. oktober 2002 - 00:43 #6
BSD er unix... sådan er det... linux er som sådan også unix, om end en smule anderledes...

Ordet "unix" er et registreret varemærke. Så faktisk er der ikke mange "unicer"...

"rigtige unicer"... dvs produkter, man betaler for er fx

SunOs/Solaris
HP-UX
og flere

men det vil være hamrende forkert ikke at kalde *BSD for "unix"... ligesom jeg egentlig også vil mene, at linux er "unix" på sin egen måde.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
31. oktober 2002 - 00:51 #7
Servicemedd. :
Du bedes for fremtiden finde på en mere beskrivende titel til dit spørgsmål,
- den i dette spørgsmål brugte er simpelthen bare ikke god nok, så svært kan det vel heller ikke være?, bare nogenlunde at antyde hvad det egentligt er dit spørgsmål går ud på i titlen.
En bedre titel hjælper på flere måder, dels sikrer den at de folk der ser på spørgsmålet ikke er nødt til at gå ind og se efter hvorvidt de nu rent faktisk kender emnet/ kan svare på det, udover dette er der en del der er så trætte af unøjagtige, ufuldstændige eller simpelthen ikke gennemtænkte spørgsmålstitler at dette afholder dem fra at svare på spørgsmålet, upåagtet at de kan svaret.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. oktober 2002 - 08:47 #8
er du i tvivl om, hvad unix er, så kig her...

http://searchsolaris.techtarget.com/sDefinition/0,,sid12_gci213253,00.html

bemærk at hver gang de snakker om en praktisk implementation, så omtaler de den som "unix-based" og ikke som unix.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
16. januar 2003 - 14:05 #9
Giver Thomasledet 2tal Ret I FreeBSD Er Da Unix. Ville Være Det Samme Hvis Du Sagde At "Need For Speed II" Ikke Var Et Bilspil
Avatar billede demius Nybegynder
22. juni 2004 - 12:42 #10